سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهتر است این نکات را درباره کولرهای گازی بدانید

نظر

کولر گازی و نکاتی درباره آن

کولرهای گازی بسیار در ایران دارای محبوبیت بالایی هستند. این کولرها به خاطر کارآیی راحت تر و زیبایی بهتر همیشه توانسته اند در ایران فروش خوب یرا داشته باشند. به نسبت فروش خوب و بالا خدمات آن نیز بیشتر و تعمیرکاران آن نیز بیشتر شده اند.

تعمیر کولر گازی الزاما باید توسط تکنسین های متخصص ، با تجربه و آموزش دیده انجام بگیرد ، در غیر این صورت هزینه و عواقب جبران ناپدیری به جای خواهد گذاشت


سرویس کولر گازی

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چه زمانی برای سرویس کولر گازی باید اقدام کنید؟

سرویس کولر گازی بنا محیط نصب کولر گازی و شرایط دارای زمان های متفاوتی میباشد ، به عنوان مثال کولر گازی هایی برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار میگیرند هر 6 ماه یکبار نیاز به سرویس و چکاب را دارند که این مدت زمان برای کولر گازی هایی که در محیط های تجاری همانند بوتیک ، فرش فرئشی ، رستوران ، تعمیرگاه و … مورد استفاده قرار میگیرند بین 2 الی 3 ماه میباشد.

سرویس کولر گازی به دو دسته تقسم میشود :

1- سرویس شتشوی فیلتر پنل و شستشوی کامل کندانستر و تست فشار گاز ،

2- سرویس کامل که شامل باز کردن یونیت داخلی و شستشوی اواکراتور با مواد مخصوص و شستشوی کندانستر و شارژ گاز و چکاب کامل ( سرویس کامل برای محیط های خانگی بین 12 تا 18 ماه پس از نصب و برای مصارف تجاری بین 6 الی 12 ماه پس از نصب ) میباشد


نصب، تعمیر و سرویس کولرهای گازی اسپلیت و پنجره ای در منزل

نصب، تعمیر و سرویس ماشین های لباسشویی اتوماتیک و دوقلو در منزل

رفع آبریزش، عیب یابی و رفع عیب کولر اسپلیت، نشت یابی، تعمیر برد الکترونیک، تعمیر موتور فن اواپراتور و کندانسور کولر گازی در رشت 

سرویس و تعمیرات، نصب و جابجایی و شارژ گاز کولر گازی

نصب، سرویس و تعمیرات کولرهای هایسنس، اجنرال، سامسونگ، ال جی، TCL، JM، گری، کنوود، تاچی، دوو و ... در رشت

نصب، سرویس و تعمیرات ماشین های لباسشویی ال جی، سامسونگ، حایر، آبسال، اسنوا، پاکشوما، ایندزیت، زانوسی، بوش و ... در رشت

تعمیر برد الکترونیکی (Electronic Board)، سه نظام، بلبرینگ، کاسه نمد، کمک فنر، میکروسوییچ درب(ِDoor Latch)، هیدروستات (Hydrostat)، شیر برقی (Electric Valve)، پمپ تخلیه (Drain Pump) و سایر قطعات الکتریکی و مکانیکی ماشین های لباسشویی با ضمانت تعمیر و یا تعویض قطعات آسیب دیده در سریعترین زمان ممکن


خدمات واحد تعمیرات اسپلیت فوجیتسو

رفع نشتی آب از کولر گازی در مرکز تعمیرات اسپلیت فوجیتسو

شارژ گاز کولرگازی و اسپیلت در مرکز تعمیرات اسپلیت فوجیتسو

سرویس و تعمیر کولر اسپیلت

تعمیرات و جا به جایی انواع کولر گازی فوجیتسو

تعمیر برد کولر گازی در مرکز تعمیرات اسپلیت فوجیتسو

خدمات پس از فروش انواع کولرگازی فوجیتسو



مزایای کولرهای گازی اسپلیت نسبت به کولرهای آبی :

کولرهای گازی و اسپلیت ها نسبت به کولرهای آبی دارای خنکی مطبوع تر، امکان تصفیه هوای داخلی و جذب ذرات و آلودگی های معلق در هوا، تأمین سریع تر دمای هوای دلخواه، قابلیت استفاده و بهره برداری در آب و هوای گرم و شرجی (مرطوب)، تأمین آسایش و رفاه بیشتر، عدم نیاز به مصرف صدها لیتر آب در هر روز، امکان تنظیم دمای هوای خنک خروجی، امکان تأمین گرمایش در مدل های خاص، عدم نیاز به اجرای کانال کشی حجیم کولرهای آبی، کارکرد بی صدا، طراحی شیک و زیبا و ... می باشند.



آیا کولرهای اسپلیت اینورتر واقعا کم مصرف هستند ؟

کولر های گازی یا اسپلیت های اینورتر دار (inverter)، با توانایی راه اندازی آرام دور کمپرسور یا موتور کولرگازی و اسپلیت دارای کمترین مصرف برق و با گرید انرژی A می باشند. بدیهی است کولرهای گازی اسپلیت گرید B نسبت به گرید A دارای مصرف برق بیشتری بوده ولی در هر حال از کولرهای گازی معمولی کم مصرف ترند. البته ناگفته نماند، تبلیغاتی که شرکت های وارد کننده کولرهای گازی اینورتر مبنی بر کاهش مصرف برق 60 درصدی در این کولرها دارند نه اثبات شده است و نه منطقی.



نکاتی که باید در هنگام نصب به آنها توجه داشته باشید :

توجه داشته باشید که پنل بیرونی یا کندانسور کولر گازی اسپلیت که در بیرون واحد آپارتمانی نصب می شود ، باید در هوای باز با امکان جریان هوا و تبادل حرارت کافی و روی پایه ساخته شده از نبشی شماره 3 یا 4 (بر اساس ظرفیت ) و بصورت کاملاً تراز افقی و با امکان دسترسی جهت سرویس و شارژ گاز مبرد کولر گازی قرار گیرند .(هزینه ساخت و نصب پایه بعهده خریدار محترم است)

هنگام نصب پنل بیرونی یا کندانسور کولرهای گازی و اسپلیت سعی کنید با در نظر گرفتن حداقل فاصله پنل داخلی و پنل بیرونی یا کندانسور محلی را انتخاب نمائید که حتی المقدور سایه باشد تا با توجه به کمتر بودن دمای محسوس هوا در سایه نسبت به آفتاب ، علاوه بر کاهش موثر مصرف برق ، راندمان خنک کنندگی دستگاه کولرگازی اسپلیت نیز افزایش یابد .در غیر اینصورت بهتر است برای پنل بیرونی از سایبان های مخصوص استفاده نمائید.

حداکثر طول لوله های رابط مسی بین پنل داخلی و کندانسور بیرونی کولرهای گازی یا اسپلیت ها بر اساس ظرفیت کولر بین 10 تا 22 متر است که در صورت وجود چنین فاصله ای بین پنل داخلی و خارجی ، لازم است قبل از سفارش خرید با کارشناسان ما مشورت فرمائید ، زیرا فاصله زیاد و بیش از اندازه بین پنل داخلی و پنل بیرونی در کولرهای گازی موجب کاهش شدید راندمان خنک کنندگی کولر اسپلیت می گردد.

 

چنانچه لوله کشی و کابل کشی بین پنل های داخلی و خارجی بر اساس کولر اسپلیت معمولی یا اینورتر قبلاً انجام شده باشد، پیش از سفارش یا خرید کولر اسپلیت ، باید سایز یا قطر دقیق لوله های مسی اجرا شده و همچنین طول مسیر لوله گذاری بین پنل داخلی و خارجی (کندانسور) را جهت مشاوره بهتر به کارشناسان ما اعلام فرمائید.