سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکل نشتی از کجاست؟

نظر

تشخیص ترکیدگی لوله و مشکل نشتی

اگر در سیستم لوله کشی جدید اتصالات به خوبی وصل نشده باشد یا در اثر کارکرد زیاد و پوسیدگی لوله های قدیمی (چودن) , دیوار نم میدهد.اگر محل نم به مدت طولانی باقی بماند در اثر فشار زیاد آب سوراخ گشادتر شده و علاوه بر هدر رفتن آب باعث فرو ریختن دیوار یا سقف می شود.


  • تشخیص ترکیدگی لوله با بهترین روش های روز 
  • تشخیص ترکیدگی لوله ی دیوار ، کف و حتی ساختمان 
  • تشخیص ترکیدگی لوله در شهرک غرب با استفاده از دستگاه نشت یاب با دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله بر مبنای امواج 
  • تشخیص و پیدا کردن علت بوی بد فاضلاب ساختمان و از بین بردن بوی بد فاضلاب پس از یافتن محل ترکیدگی لوله آب با دستگاه و نشت یابی لوله آب 
  • یافتن محل ترکیدگی لوله آب با عمق بالا
  • تشخیص ترکیدگی و نشتی لوله آب با دستگاه و رفع نم و رطوبت ساختمان 
  • لکه گیری گچ شوره زده و رفع نم و رطوبت گچ با مواد یا گچ کاری مجدد
  • کشته کشی پس از تشخیص محل ترکیدگی لوله و نشت لوله با دستگاه 
  • تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله آب گرم و سرد شوفاژ با دستگاه
  • نشت یابی قسمت های مختلف لوله های موتورخانه و پکیج با دستگاه 

 

از کجا بفهمیم که لوله ها نشتی دارند ؟

  • زیاد شدن مبلغ قبض آب نسبت به ماه های گذشته
  • لکه و اثر نم بر روی دیوار یا سقف و بوی نم در خانه
  • افت فشار آب ناگهانی و قابل محسوس
  • چکه کردن آب از سقف
  • صدای آب در شب و چکه کردن

 

این دستگاه یا محلی را پیدا نمی کنند یا اگر محل را پیدا کنند با دقت کمتر از 10 سانتی متر ، نقطه ترک برداشته شده لوله را تشخیص می دهند . بنابراین اگر مصالح استفاده شده در ساختمان شما گران قیمت است بهترین راه این است که قبل از تخریب ساختمان ، محل نقطه ای که نشت لوله آب از آنجا صورت می گیرد را با دستگاه یافته و سپس اقدام به تخریب همان نقطه کنید.پس از نشت یابی محل ترکیدگی لوله باید چه کار کرد ؟پس از تشخیص و پیدا کردن محل ترکیدگی لوله آب چه باید کرد؟

اگر به تشخیص ترکیدگی لوله در سعادت آباد نیاز دارید می توانید از وب سایت سعادت آباد سرویس کمک بگیرید. اگر به این خدمات نیاز دارید می توانید از اینجا وارد صفحه شوید.

اگر نم و رطوبت ایجاد شده در ساختمان شما در اثر نشت و ترکیدگی لوله آب بوجود آمده باشد ، باید قسمت سوراخ لوله پیدا شده و تعمیر شود . شاید نیاز به تعویض قسمتی از لوله کشی ساختمان خود داشته باشید .

این قمست می تواند از چند سانتی متر تا چندین متر و در مواردی به تعویض کل لوله کشی ساختمان منجر بشود . حالا پس از اصلاح لوله کشی ساختمان ، محل تخریب شده باید اصلاح بشود که این محل می تواند شامل کاشی کاری ، موزاییک کاری مجدد یا گچکاری و … باشد.


دلیل نشت آب از لوله های ساختمان؟

? قرار گرفتن لوله های فلزی در خاک مرطوب ، خاک آهکی یا محلی سبب خوردگی لوله فلزی می شود و باعث ترکیدگی لوله می گردد که می‌توان با تشخیص دقیق محل ترکیدگی لوله با دستگاه سریعا جهت تعمیر آن اقدام نمود.

? قرار گرفتن دو لوله فلزی غیر هم جنس کنار هم که سبب واکنش شیمیایی و خوردگی لوله ها و در ادامه ترکیدگی لوله می گردد که یکی از دلایل ترکیدگی لوله در آپارتمان ها نیز همین قضیه است.

? حدیده کردن بیش از اندازه لوله فلزی توسط لوله کش که باعث نشت آب زمان بالا رفتن فشار آب لوله های ساختمان می گردد که متخصصان ما سریعا جهت تشخیص نشتی لوله با دستگاه اقدام می‌کنند و مشکل نشت آب را حل خواهند کرد.

? انبساط و انقباض لوله های فلزی آب گرم به خصوص در اتصالات لوله شوفاژ که سبب شل شدن اتصالات می گردد.

? افزایش ناگهانی فشار آب در لوله ها مخصوصا در شب که مصرف شهری آب کم می‌شود و فشار عمومی لوله آب افزایش پیدا می‌کند.


ترکیدگی لوله آب و نشتی جزء مشکلاتی است که ممکن است برای هر ساختمانی چه قدیمی و چه نوساز اتفاق بیفتد. اما عوامل مختلفی باعث ترکیدگی لوله و نشت آب می شود. مهم ترین و اصلی ترین علت آن لوله کشی غیراصولی است.


? خوردگی لوله فلزی شده بر اثر مجاورت با خاک مرطوب و خاک آهکی

? خوردگی لوله ها بر اثر مجاورت دو لوله فلزی غیر هم جنس و واکنش شیمیایی 

? حدیده کردن بیش از حد لوله فلزی  

? انبساط و انقباض لوله های فلزی آب گرم مخصوصا در اتصالات لوله شوفاژ

? افزایش ناگهانی فشار آب در لوله ها (مخصوصا هنگام شب)

? اتصالات غیراصولی لوله پلیکا و چند لایه.

 

روش تشخیص ترکیدگی لوله :

برای اینکار از دستگاه های مختلفی استفاده می شود دستگاه هایی که درشرکت اسنپ لوله موجود می باشد به دو صورت کار می کنند:

1.با استفاده از صدای آب محل ترکیدگی لوله , این دستگاه صدای حاصل از آب را به وسیله ی سنسور های که در کف دستگاه به کار گزاشته شده اند را تشخیص داده و به ما محل اصلی ترکیدگی را اعلام میکند.

2.از یکی از ورودی های آب موادی حاصل از آهن مایع را داخل آب ورود می دهیم.این مواد در محل ترکیدگی لوله همراه با آب خارج شده و با استفاده از دستگاه مخصوص فلزیاب محل دقیق ترکیدگی مشخص میشود.

 

تشخیص ترکیدگی لوله بدون تخریب ساختمان

تشخیص ترکیدگی لوله و نشتی لوله آب به دلیل اینکه در عمق زمین یا دیوار کار گذاشته می‌شود، کار ساده‌ای نیست. ترکیدن لوله و نشتی آن از مواردی است که باعث چند برابر شدن مبلغ قبض آب شما می‌شود. امروزه دیگر استفاده از روش‌های سنتی که موجب تخریب ساختمان می‌شود، برای تشخیص ترک‌های لوله مناسب نمی‌باشد.

برای چک کردن ترکیدگی لوله و نشتی آب منزل و ساختمان خود این کار را به ما بسپارید. ما با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، امواج صوتی و ثبت بازتاب آنها به راحتی می‌توانیم محل دقیق ترک‌ها و نشتی‌های لوله را بدون نیاز به تخریب محل موردنظر برای شما انجام دهیم.

همانطور که می دانید نشتی لوله های آب و فاضلاب به صورت نم و رطوبت در ساختمان ظاهر می شود که برای همه ما نگران کننده است اما با تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه به راحتی محل دقیق نشتی قابل تشخیص است حتی اگر میزان نشتی بسیار جزئی باشد چرا که دستگاه های نشت یاب بر اساس امواج صوت کار می کنند. هزینه تشخیص ترکیدگی لوله بسیار کمتر از خسارت های به وجود آمده ناشی از نشتی می باشد.