سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات کاربردی اجرای روف گاردن

نظر

احتمالا برای بخش اعظمی از اشخاص این سوال اتفاق افتاده باشد که چه گونه روف گاردن بسازیم . درین متن نکاتی درباره با روش اجرای روف گاردن تحت عنوان بام سبز با انگیزه القای احساس وقار و تولید قطعه ای از درختان با استعمال از پوشش گیاهی و حوضچه آب بر روی بام , معرفی و مزایای آن توضیحاتی بیان شده شده‌است . 

روف گاردن چه می‌باشد 

روف گاردن باغی است طبق نقشه روی سقف ساختمان ها اجرا می شود و کاشت گیاهان در سقف , در کنار جنبه های دکوراتیوی که داراست , دارنده قابلیت و امکان ایجاد مواد غذایی , در اختیار گرفتن دما , مزایای هیدرولوژیکی و سبب ساز بهبود معماری فضاهای مسکونی و اداری می شود . تجدید بنا و احیای درختان و حیات وحش و ایجاد آن در مقیاس پهناور دارنده مزایای زیست محیطی است . 

به جهت کم شدن پوشش گیاهی شهرها با تولید و سازهای بی راه و روش نیاز به تجدید بنا و احیای فضای سبز برای بهبود سیستم اکولوژی و کاهش استرس های معاش در محفظه شهری نیاز به پباده سازی و ایجاد روف گاردن به مرور اکثر احساس می‌شود . 

 

بام سبز 

بام سبز که در اکثر زمان ها وقت ها در محفظه های شهری پباده سازی و اجرا می شود با ساخت فضایی سبز و سایه اندازی سبب کاهش جذب حرارت ساختمان از محفظه اطراف می شود و در فصل‌تابستان سبب کاهش مصرف انرژی می شود . علت حیاتی تولید گرما در شهرها جذب تابیدن خورشید از روش جاده ها , ساختمان ها و جذب گرما از روش مصالح مو جود در ساختمان به درون و منعکس شدن بخشی از تابیدن به فضای بیرونی است . 

به جهت تولید سایه و تراوشات گیاهان در نمای سبز دمای محیط بیشتر از 5 مرتبه ارتقاء نمی یابد . اجرای روف گاردن در ساختمان های مختلف سبب کاهش کلی دمای محیط حوزه‌ و کاهش مصرف انرژی می شود . 

از سایر مزایای روف گاردن می شود به در دست گرفتن وضعیت محیطی مثل باران اشاره کرد . با پباده سازی و ساخت مسیرهایی برای خروج آب باران و همینطور ساخت محیط ای از خاک و گیاه در سقف , می توان مسیر و شدت باران و آب های محل ورود را در دست گرفتن و سبب کاهش تخریب سقف شد . 

 

مزایای بام سبز 

روف گاردن تحت عنوان بام سبز دارنده خصوصیت های گوناگون زیست محیطی , اقتصادی , اجتماعی , زیبایی شناسی و معماری است . 

 

اعم از خصوصیت روف گاردن می شود به موردها پایین اشاره کرد : 

روف گاردن میتواند منبعی برای تولیدها کشاورزی ساختمان باشد . 

اجرای روف گاردن در فضاهای اجتماعی مثل ساختمان های اداری سبب ارتقاء آرامش و عملکرد خوبتر کارکنان می شود . 

ساخت بام سبز در ابعاد پهناور می‌تواند کیفیت هوای حیطه را بهبود بخشیده و سبب کاهش گاز دی اکسید کربن شود . 

در هنگام باران تند روف گاردن با کنترل رویه آب میتواند از تخریب سقف و طبعات آن دوری کند . 

با ساخت جزو درختان در پشت بام ساختمان ها می شود به بخش کوچکی از حیات وحش هم امداد کرد و پناهگاهی برای پرندگان ساخت نمود . 

روف گاردن بجهت به کار گیری از لایه های متنوع و پوشش گیاهی بر روی بام منجر کاهش انتقال حرارت و صوت به طبقات زیرین می شود . 

اجرای روف گاردن منجر ارتقا بها همه طبقات می شود و با صرف هزینه نخستین می توان چندین برابر به قیمت مالی ساختمان خاطر نشان کرد .