سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مایکروسافت نشت امنیتی ویندوز را تأیید کرده است

نظر

کد منبع Windows XP SP1 و نسخه های دیگر سیستم عامل به انجمن 4chan درز کرده است. خبرچین در مورد کد منبع ادعا می کند که چند ماه پیش برای جمع آوری کدها و سرانجام ارسال آنها در قالب 43 گیگابایت داده در جامعه 4chan و از طریق تورنت چند ماه پیش صرف کرده است.


اگرچه ادعای افشاگر هنوز تأیید نشده است ، اما تحلیل اولیه تحلیلگران نشانه هایی از اعتبار آن را نشان می دهد. مایکروسافت هنوز به این ادعا پاسخ نداده و پست در 4chan از دسترس خارج شده است.

در این فایل ، علاوه بر کد منبع برای ویندوز XP و ویندوز سرور 2003 ، بسیاری از نسخه های قبلی را می توان یافت ، از جمله MS DOS 3.30 ، MS DOS 6.0 ، ویندوز 2000 ، CE 3 ، CE 4 ، CE 5 ، Embad 7 و CE به علاوه NT 3.5. Windows NT 4.

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک کد منبع Windows XP یا پرونده 42.9 گیگابایتی چه کاری انجام خواهد داد ، این فقط بخشی از کد منبع Microsoft OS است.

پرونده های تورنت حاوی بخشهایی است که عمدتا به نظریه های توطئه بیل گیتس اشاره دارد. در حال حاضر ، ما نمی دانیم که آیا پرونده های اضافی فوق الذکر در اصل در پرونده 42.9 گیگابایتی بوده یا بعداً توسط کاربران به پرونده اضافه شده اند.

توجه داشته باشید که ما نمی توانیم از ورود بدافزار به پرونده های تورنت جلوگیری کنیم. با این حال ، این مورد توسط محققان تأیید نشده است. این اولین بار است که کد منبع Windows XP منتشر می شود. البته ، پرونده های فاش شده ادعا می کنند که این کد منبع خصوصی سالها پیش به دست آمده است.

ویندوز XP و تصویر زمینه پیش فرض آن Bliss که ادعا می شود پربازدیدترین تصویر تاریخ است ، 19 ساله است. ویندوز XP رسماً در سال 2014 پایان یافت.

پایان ویندوز XP به این معنی است که مایکروسافت پشتیبانی سیستم عامل خود را از سال 2014 به پایان رسانده است. البته موارد استثنایی نیز وجود داشت. با ظهور ویروس خطرناک Wankray ، مایکروسافت در سال 2017 یک به روزرسانی غیرمعمول بزرگ را برای ویندوز XP منتشر کرد.