سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Google Hum to Search را جستجو کنید

نظر

 

حتما به ذهن شما خطور کرده است که وقتی به دنبال نام آن آهنگ می گشتید ، متن یا ملودی آهنگی در ذهن شما ماندگار شد. گوگل با استفاده از قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، اکنون آخرین روش جستجو را در سایت خود نشان داده است. این ویژگی جدید "جستجوی Hum" نام دارد و امروز در دسترس است.

شما به احتمال زیاد از سایت های مختلفی مانند Shazam یا Soundhound برای شناسایی آهنگی که در ذهن دارید استفاده خواهید کرد.

 

ویژگی Hum to Search گوگل به شما امکان می دهد آهنگ آزار دهنده ای را که در ذهن شما ماندگار است نجوا کنید و سپس سعی کنید آن را با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین شناسایی کنید.

 

پس از کلیک کردن روی نماد میکروفون در نوار جستجوی Google تلفن خود و گفتن "این آهنگ چیست؟" ، برای آهنگ سازی در Google ، می توانید آن را بخوانید ، سوت بزنید یا آن را روی 10 تنظیم کنید.

یا "جستجوی آهنگ". سپس گوگل نتایج را براساس احتمال تطبیق به شما نشان می دهد و سپس می توانید بر روی نتایج کلیک کنید تا آنها را بشنوید.

 

گوگل می گوید که این ویژگی با استفاده از مدل های یادگیری ماشین "برای تبدیل صدا به یک توالی عددی که ملودی آهنگ را نشان می دهد" کار می کند ، و سپس می توان آن را با آهنگ های موجود مقایسه کرد.

 

این شرکت می گوید در حال بهینه سازی این مدل ها برای "منابع مختلف ، از جمله آواز انسان ، صدای پچ پچ یا زمزمه و همچنین ضبط های استودیویی" است و عناصری مانند ماشین آلات و کیفیت صدا را حذف می کند تا فقط بر روی تصاویر دیجیتالی تمرکز کند. به آرامی در نتیجه ، عملکرد Hum to Search باید کار کند. حتی اگر لحنی ناشنوا داشته باشد یا فریاد بزند.