سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه ساعتی بخرم؟

نظر

تاکنون ، ما دسته بندی های عمده ساعت را بررسی کردیم ، اما در مورد جزئیات چطور؟ بدیهی است که یک چیز برای بررسی عملکردها است. آیا به یک ساعت ساده نیاز دارید؟ چقدر ساده؟ حتی دست دوم نیست؟ گفتن روز چطور؟ تاریخ؟ روز هفته؟ یا شاید شما می خواهید چیزی پیچیده تر مانند کرونوگراف ، دور سنج یا نشانگر جزر و مد داشته باشید.

سپس حرکات وجود دارد. امروزه می توانید یک ساعت مکانیکی یا کوارتز ، آنالوگ یا دیجیتال ، ساعت هوشمند با صفحه لمسی یا ویژگی های ترکیبی ترکیبی از هر یک از اینها داشته باشید. هر یک از اینها دارای مزایا و معایبی هستند.

حرکات مکانیکی انجام دهید. اینها قرن ها تجربه مهندسی در پشت خود دارند و هم در نسخه های پیچ در پیچ دستی و هم در نسخه های اتوماتیک در دسترس هستند. آنها می توانند تقریباً در هر جای دنیا سرویس شوند ، در صورت نگهداری صحیح به مدت نامحدود دوام می آورند ، ارزش خود را حفظ می کنند و از هوای جدی برخوردار می شوند که ساعتهای کوارتز این کار را نمی کنند. از طرف دیگر ، مکانیک های مدرن از محدوده قیمت به حدی بالا رفته اند که قیمت یک ماشین خوب به اندازه یک ماشین دست دوم است. در حالی که هنوز مکانیکال های مقرون به صرفه وجود دارد ، قطعاً موردی است که برای هزینه خود پرداخت می کنید.

از طرف دیگر ، ساعت های کوارتز حتی با مدل های ارزان قیمت که از تقویم بندهای مچی مچی بهتر عمل می کنند ، بسیار دقیق هستند. این مدل ها می توانند از مدل های بسیار ارزان قیمت و یکبار مصرف تا مدل های بالای 10 هزار دلار متغیر باشند و از مکانیکی قابل تشخیص نیستند ، مگر اینکه یکی را تا گوش خود نگه دارید و صدای متمایز صدای موتور پله ای را بشنوید.

و سپس توانایی معروف ساعت کوارتز در اداره همه نوع عملکردها وجود دارد - به ویژه هنگامی که دارای صفحه نمایش دیجیتال یا دیجیتال / آنالوگ باشد. نیازی به ذکر نیست که ساعتهای فوق کوارتز دارای صفحات خورشیدی کمی هستند که نیازی به تعویض باتری ندارند.

از طرف منفی ، ساعت های کوارتز به خودی خود اجازه تعمیر نمی دهند مگر توسط تولید کننده - و سپس فقط برای مدل های سطح بالا. همچنین ، رقم کوارتز تمایل زیادی به پیر شدن ندارد و پس از چند سال می تواند بسیار ناچیز به نظر برسد. به طور کلی ، نمایشگرهای دیجیتال تمایل دارند که با افزایش محبوبیت نمایشگرهای آنالوگ ، با ساعت های "پدربزرگ" مرتبط شوند.