سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش باز کردن لوله فاضلاب

نظر

چگونه لوله فاضلاب را باز کنیم

لوله کشی فاضلاب ساختمان، برای تخلیه فاضلاب و انتقال آن به شبکه فاضلاب انجام می‌شود. گاهی پیش می‌آید که انواع مختلفی از مواد نظیر مو، مواد پلاستیکی و … در مسیر لوله‌ها گیر کرده و باعث ایجاد لایه‌ای مقاوم به آب می‌شود. این لایه ضد آب، سراسر پیکره کانال فاضلاب را پوشانده و نتیجه آن جلوگیری از نفوذ آب در چاه شده و باعث زود سر ریز شدن چاه می‌شود. این اتفاق چندش‌آور و ناخوشایند گرفتگی چاه فاضلاب است که خواب و آرامش و آسایش را از ساکنان خانه‌ها می‌گیرد. 

 

چگونه از گرفتن لوله‌ها و چاه فاضلاب جلوگیری کنیم؟

باید بدانید که ورود هر گونه شی خارجی می‌تواند مسیر لوله‌های فاضلاب را مسدود کند بنابراین تا جایی که ممکن است سعی کنید مراقب مسیرهای خروجی آب باید بدانید که ورود هر گونه شی خارجی می‌تواند مسیر لوله‌های فاضلاب را مسدود کند بنابراین تا جایی که ممکن است سعی کنید مراقب مسیرهای خروجی آب باشید. به عنوان مثال گرفتگی لوله‌های فاضلاب و سینک ظرفشویی به دلیل چربی و ذرات مواد غذایی است که از راه سینک وارد لوله فاضلاب می‌شود.

 

قرار دادن توری روی سوراخ سینک، مانع از ورود مواد ریز به داخل سیفون ظرفشویی می‌شود. گاهی هم با باز کردن سیفون زیر سینک ظرفشویی و تمیز کردن آن مشکل شما برطرف می‌شود.

 

 

 آموزش ساخت محلول خانگی لوله بازکن

در بعضی موارد که گرفتگی لوله‌ها کم است، شما می‌توانید خودتان آن را برطرف کنید. برای پیدا کردن مواد مورد نیاز جهت ساختن یک محلول خانگی که بتوانید برای باز کردن لوله‌ها از آن استفاده کنید، کافی است تنها به گنجه آشپزخانه خود رجوع کنید. این کار باعث می‌شود بدون استفاده از مواد شیمیایی خطرناک که برای خودتان و لوله‌ها مضر است، گرفتگی را برطرف کنید.

 

مواد مورد نیاز این محلول خانگی برای باز کردن لوله‌های فاضلاب:

  • جوش‌شیرین
  • سرکه
  •  دستمالی که به اندازه کافی بزرگ باشد تا روی سوراخ فاضلاب قرار دهیم که آن را مسدود کند.
  •  یک کتری پر از آب جوش

 

 

روش‌های باز کردن لوله های فاضلاب توسط متخصصان لوله‌بازکنی

به طور معمول یکی از روش‌های زیر برای رفع گرفتگی و باز کردن لوله های فاضلاب و چاه فاضلاب با دستگاه توسط شرکت های خدمات لوله بازکنی در تهران انجام می شود:

 

 باز کردن لوله های فاضلاب با استفاده از پمپ

در این روش پمپ با فشار آب، مواد را به جلو حرکت داده و باعث باز شدن مسیر گرفتگی می‌شود.

 

 رفع گرفتگی چاه و فاضلاب با تراکم هوا

گرفتگی های شدید با پمپ‌زنی باز نمی‌شوند. در این موارد از دستگاهی با عنوان دستگاه تراکم هوا استفاده می‌شود که با جمع کردن هوا در مخزن و فشار ناگهانی هوا به لوله فاضلاب، آن را باز می‌کند.

 

 باز کردن لوله های فاضلاب با فنر

این روش به عنوان رایج‌ترین روش به کار می‌رود. در مواردی که جسم بزرگ‌تری مسیر لوله‌های فاضلاب را مسدود کرده باشد، فنر لوله بازکنی موثرتر از موارد دیگر است.

 

 

لوله بازکن دستی

برای ایجاد چسبندگی بیشتر و قوی‌تر عمل کردن چاه بازکن، دور تا دور لبه پلاستیکی بخشی را که قرار است به سینک بچسبد، پارافین بمالید. قسمت پلاستیکی لوله بازکن را طوری که آب نتواند به زیر این کلاهک نفوذ کند روی چاهک قرار دهید و مقداری آب در سینک بریزید. دسته چاه بازکن را محکم به سمت پایین فشار دهید. این حرکت را ده بار انجام دهید. اگر لازم بود این کار را باز هم تکرار کنید. چاه بازکن را بردارید تا آب درون سینک با فشار وارد چاهک شود و ذرات داخل لوله را براند. آب داغ را باز کنید تا وارد لوله شود و جداره لوله را کاملا پاکسازی کند.

 

برای دریافت خدمات لوله بازکنی شبانه روزی در سایت لوله بازکنی پرتقال می توانید از این صفحه کلیک کنید.

 

لوله بازکن‌های شیمیایی

لوله بازکن‌های شیمیایی محلول‌های بسیار موثری است که با ریختن آن در چاهک گرفتگی لوله توالت بسیار سریع و آسان از بین می‌رود و مجرای لوله باز می‌شود. اگر همیشه محلول را داخل چاهک می‌ریزید و آن را به حال خود‌‌ رها می‌کنید باید بدانید مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوید. باقی ماندن محلول شیمیایی بر جداره لوله‌ها سبب پوسیدگی آن می‌شود، بنابراین پس از ریختن محلول در چاهک بعد از چند دقیقه تأمل آب را داخل چاهک باز کنید تا آب برای چند دقیقه وارد لوله شود و محلول را بشوید.

پس از ریختن محلول شیمیایی به داخل چاهک هرگز سر خود را برای دیدن داخل چاهک نزدیک آن نکنید، زیرا گازهای سمی که از محلول متصاعد می‌شود، بسیار مضر است. برخی از محلول‌های چاه بازکن برای از بین بردن گرفتگی‌های ناشی از چربی و ذرات غذا مناسب است و برخی دیگر برای گرفتگی‌های ناشی از تجمع مو در لوله استفاده می‌شود. پس محلول چاه بازکن مناسبی را خریداری کنید.