سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 بهترین غذای کم کالری که به شما در کاهش وزن سریع کمک می کند

نظر

 

پنیر کلبه

پنیر کلم یک منبع عالی پروتئین و یک میان وعده عالی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند. یک فنجان (226 گرم) پنیر کم چرب حدود 28 گرم پروتئین و فقط 163 کالری دارد. [13]

مطالعات متعدد نشان می دهد که دریافت پروتئین شما از غذاهایی مانند پنیر کلوچه می تواند باعث کاهش اشتها و گرسنگی شود.

از این گذشته ، مشخص شد که پنیر و تخم کلم در 30 بزرگسال سالم تأثیرات مشابهی را در کامل بودن دارند. [15]

 گوشت بدون چربی

گوشت بدون چربی می تواند گرسنگی و اشتها بین وعده های غذایی را کاهش دهد.

گوشت های بدون چربی مانند مرغ ، بوقلمون و برش های کم چربی گوشت قرمز کالری کم اما دارای پروتئین هستند. به عنوان مثال ، 4 اونس (112 گرم) سینه مرغ پخته شده حاوی حدود 185 کالری و 35 گرم پروتئین است.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف کافی پروتئین می تواند گرسنگی و اشتها را افزایش دهد در حالی که خوردن پروتئین بیشتر باعث کاهش کالری و گرسنگی می شود.

 افرادی که یک وعده غذایی با پروتئین بالا از جمله گوشت مصرف کرده اند ، در مقایسه با افرادی که وعده غذایی پر کربوهیدرات و بدون گوشت را میل می کردند ، در وعده شام ??12 درصد کمتری از نظر وزن مصرف کردند.

 

حبوبات

به دلیل داشتن پروتئین و فیبر زیاد ، حبوباتی مانند لوبیا ، نخود فرنگی و عدس می توانند به طرز باورنکردنی پر شوند. یک فنجان (198 گرم) عدس پخته شده حدود 230 کالری ، و همچنین 15.6 گرم فیبر و تقریبا 18 گرم پروتئین فراهم می کند.

حبوبات تأثیر قدرتمندی در گرسنگی و اشتها دارند. یک مطالعه در 43 مرد جوان خاطرنشان کرد: یک وعده غذایی حاوی پروتئین بالا همراه با لوبیا و نخود فرنگی باعث افزایش احساس پر بودن و کاهش اشتها و گرسنگی بیشتر از وعده غذایی پر پروتئین همراه با گوشت گوساله و گوشت خوک می شود.

یک بررسی دیگر از نه مطالعه نشان داد که افراد بعد از خوردن پالس ، یک نوع حبوبات ، 31 درصد پر از احساس می کنند ، در مقایسه با وعده های غذایی پر از پاستا و نان.

 

هندوانه

هندوانه از آب زیادی برخوردار است تا ضمن تامین حداقل کالری کالری ، شما را هیدراته و پر از سلامتی کند. یک فنجان (152 گرم) هندوانه خرد شده حاوی 46 کالری در کنار مجموعه ای از ریز مغذی های اساسی مانند ویتامین های A و C (44) است.

نشان داده شده است که خوردن غذاهایی با چربی کم کالری ، مانند هندوانه ، در مقایسه با غذاهای کم کالری ، تأثیرات مشابهی بر احساس پر بودن و گرسنگی دارد.

بعلاوه ، غذاهایی که تراکم کالری کمتری دارند با کاهش وزن بدن و کاهش کالری دریافتی در ارتباط هستند.

 

کلم بروکلی

وقتی صحبت از رژیم غذایی می شود ، کلم بروکلی یک غذای تمام ستاره و دارای خواص درمانی زیادی است. کلم بروکلی با وجود کالری کم ، علاوه بر فیبر ، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

کلم بروکلی خام حاوی تقریبا 90? آب ، 7? کربوهیدرات ، 3? پروتئین و تقریباً بدون چربی است و فقط 31 کالری در هر فنجان (91 گرم) فراهم می کند.

به راحتی می توان فهمید که چرا کلم بروکلی همیشه ستاره هر رژیم است.

کلم بروکلی فقط کالری کم نیست ، بلکه با ریز مغذی ها نیز پر شده است. یک فنجان کلم بروکلی پخته شده به اندازه پرتقال ویتامین C را ارائه می دهد و منبع خوبی از بتاکاروتن است. کلم بروکلی حاوی ویتامین های B1 ، B2 ، B3 ، B6 ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم و روی نیز هست. همچنین فیبر را تأمین می کند.

 

خط پایین

کاهش کالری به این معنی نیست که شما باید بین وعده های غذایی دائما احساس گرسنگی یا عدم رضایت کنید.

خوردن طیف گسترده ای از غذاهای پر از پروتئین و فیبر فراوان ، می تواند با هوس مبارزه کند و گرسنگی را کاهش دهد تا کاهش وزن آسانتر از همیشه شود.

این غذاهای کم کالری که با داشتن یک شیوه زندگی فعال و رژیم های غذایی مناسب مطابقت دارند ، می توانند احساس رضایت شما را در طول روز حفظ کنند.