سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حفاری چاه در تهران

نظر

خدمات حفاری چاه و تخلیه چاه در تهران

تا قبل از انتخاب اینکه شما تصمیم بگیرید  حفر چاه آب با دستگاه به چه صورت انجام شود باید بهترین محل را برای این کار انتخاب فرمایید که این را ما به شما می گوییم تا به بهترین نحو انجام شود.


اول اینکه شما باید طبق استاندارد محلی ،فاصله را با ساختمان ها و محل هایی که در اطراف زمین شما وجود دارد محل مرد نظرتان را تعیین کنید تا الودگی  های احتمالی وارد چاه شما نشود . کیفیت آب های زیر زمینی به نوع و مدت زمان برخوردآن با خاک و همچنین مسیر آب ها بستگی دارد.

 

انواع حفر چاه

روتاری : یکی از راه های استخراج آب ،حفاری چاه آب با دستگاه روتاری است ، عمق حفاری  به عمق  آب های زیر زمینی و موقعیت جغرافیایی و کیفیت آب بستگی دارد.

مته کابلی : در روش مته کابلی ، با استفاده  از کابل های فلزی قوی که به سمت بالا و پایین به حرکت درامده ، که  با  خرد کردن سنگ ها  زمین را حفر می کند.

حفر چاه آب با دستگاه

مته چرخشی : در حفر چاه آب با دستگاه مته چرخشی ، ضمن انجام این کار از مته فلزی بزرگ (به صورت چرخشی) استفاده می شود.

 

حفر چاه آب با دستگاه

 چاه های نقطه ای : در چاه های نقطه ای  لوله های فلزی به هم وصل شده  و با ضربه زدن و به صورت چرخشی وارد زمین می شوند  در این روش آب از طریق صفحه مشبکی که  در انتهای لوله ها قرار دارد استخراج  می شود.

چاه کن دستی : در روش دستگاه چاه کن دستی یا سنتی پس از حفاری وبرداشت خاک  که با استفاده از مته های مخصوص انجام می شود ، دیوار چاه با سیمان و یا بتن پوشیده می شود.

 

نکاتی در مورد حفر  چاه آب با دستگاه

 هزینه حفر چاه دستی بسته به نوع عمق چاه می باشد

 حداقل فواصل تعیین شده بین چاه آب با ساختمان ها و تجهیزات اطراف ، به توان بستر خاک و سنگ منطقه برای جلوگیری از نفوذ آلودگی به آب چاه بستگی دارد. به همین دلیل است که اگر عمق چاه آب ، کمتر از 50 فوت بوده و یا میزان عمق آن در لایه نقوذ ناپدیر   زمین کمتر از 10 فوت باشد ، احتمال خطر نفوذ آلودگی به آب چاه وجود خواهد داشت.

 درطراحی ساختمان چاه انجام مطالعات ژئوفیزیک و بررسی های زمین شناسی بسیار ضروری است.

 

برخی از این مطالعات عبارتند از :

مطالعات نقشه جامعی از ناحیه از دیدگاه زمین شناسی وبا تکیه بر مشخصات هیدروژئولوژی لایه های زمین

  • نقشه کامل هیدرولوژی
  • نقشه های کیفی آب زیرزمینی
  • انجام مطالعات ژئوقیزیک (ژئوالکتریک)
  • بررسی میزان ذخیره و قابلیت انتقال اب در سفره با حفر چاه های آزمایشی
  • نقشه سطح تراز آب زیرزمینی

 

  خوردگی در چاه ها:

فرسایش و خوردگی به سه طریق عمر مفید چاه را محدود میکند

گشاد شدن شکافهای اسکرین ومتعاقب آن عدم توفیق در پمپاژ شن

کاهش  مقاومت و نتیجتا واژگونی اسکرین یا لوله جدار چاه

ته نشین شدن مواد ناشی از فرسایش و در نتیجه گرفتگی و مسدود شدن اسکرین

 

روش ویدیو متری چاه

در صورتیکه چاه آب حفر شده شما دچار مشکل شود برای تشخیص ان از دوربین های ضد آب استفاده  می شود  که با استفاده از ان می توان تمام جزئیات چاه را مشاهده کرد و به راحتی می توان مشکل را تشخیص داد.که بدین روش ویدیو متری  چاه گویند .مزیت این روش صرفه جویی و جلوگیری از گمانه زنی اشتباه است در این روش (ویدیو متر) میتوان فهمید که به چه خدماتی نیاز داریم.