سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجام لوله کشی آب ساختمان در تهران

نظر

لوله کشی آب ساختمان

سیستم آبرسانی از راه لوله کشی خیابان ، آب را به منازل شهروندان انتقال می دهد یا از طریق مخزن زیززمینی به منازل متصل می شود.برای لوله کشی باید از خدمات تاسیسات مناسب استفاده کرد.


 لوله کشی آب و فاضلاب ساختمانی یکی از مهمترین مراحل لوله کشی می باشد که جابجایی گنداب‌های حاصل از سینک ظرفشویی، وان حمام، دوش ، توالت و ... را به فاضلاب انجام می دهد. آب آشامیدنی بعد از تصفیه در لوله های اصلی شهر جریان پیدا کرده و در نهایت به منازل یا واحدهای تجاری و صنعتی منتقل می شود.

لوله کشی آب ساختمان با توجه به مجتمع یا تک واحدی بودن ساختمان و یا بسته به مورد کاربری آن (مسکونی باشد یا تجاری) می تواند بسیار متنوع باشد. در تمامی انواع مسیر آب مصرفی پس از اتصال به کنتور، به شیر یکطرفه قطع و وصل در ورودی ساختمان متصل می شود.

در لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان، آب معمولاً از یک انشعاب اصلی وارد لوله تقسیم کننده می شود و بعد از آن توسط یک یا چند مسیر جداکننده وارد ساختمان های چند واحدی یا تک واحدی شده و انشعاب های آب سرد و گرم مصرفی، برای ورود به هر واحد در نظر گرفته می شود.


چه مواقعی به متخصص لوله‌کش ساختمان نیاز داریم؟

همه‌ی ما ممکن است به دلایل مختلفی دنبال لوله‌کش ساختمان باشیم؛ زیرا اگر لوله‌های آب ساختمان مشکل پیدا کنند، زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ممکن است سختی‌های زیادی را برایمان به وجود بیاورند. به همین دلیل هروقت کوچک‌ترین مشکلی در سیستم لوله‌کشی ساختمان مشاهده کردید، باید آن را تعمیر کنید؛ اما معمولاً در مواقع زیر به دنبال لوله‌کش فاضلاب و آب هستیم:

  1. اگر به لوله‌کشی آب ساختمان نیاز داشته باشیم.
  2. اگر به لوله‌کشی فاضلاب خانگی نیاز داشته باشیم.
  3. اگر قسمتی از لوله‌ها خراب شده باشد و نیاز به تعمیر آن باشد.
  4. اگر لوله‌های آب و فاضلاب دارای نشتی، شکستگی و ترکیدگی باشند و به تعمیر و تعویض آن‌ها نیاز باشد.


تعمیرات لوله کشی آب ساختمان

  • نصب شیرآلات
  • کلیه خدمات تاسیسات ساختمان
  • لوله کشی فاضلاب و تعمیرات لوله کشی فاضلاب
  • تشخیص ترکیدگی لوله کشی آب و فاضلاب ، نشت یابی با دستگاه 
  • تشخیص دقیق علت نم و رفع نم و رطوبت ساختمان


لوله کشی ساختمان

قبل از هر کاری طرح لوله کشی آب مصرفی را رسم کنید، طرح این پلان بر اساس تعداد طبقات ساختمان می باشد و از طبقه همکف شروع شده تا به طبقات بالاتر برسد، بعد از کنتور یک شیر قطع و وصل و شیر یکطرفه در ورودی ساختمان نصب می شود و سپس با توجه به شبکه لوله کشی و تعداد واحدها ادامه لوله کشی متنوع است بعد از شیر یکطرفه انشعاب هایی برای آب گرم و لوله های آب سرد طبقات و  زیر زمین جدا می شوند. 


انواع شیر آلات جهت لوله کشی

شیرهای اصلی

شیرهای اصلی ترموستاتیک بیشتر در ساختمان های تجاری به کار می روند و به مقادیر آب زیادی نیاز دارند. این شیرها آب خروجی از دیگ یا آبگرمکن را به دمای پایین تری تعدیل می نمایند. برای مثال یک شیر اصلی در یک هتل یا یک آپارتمان برای تعدیل آب 180 درجه فارنهایت که از یک دیگ خارج می شود به دمای حداکثر 140 درجه فارنهایت به کار می رود.

شیر یکطرفه

شیرهای یکطرفه معمولاً بعد از کنتور آب، روی خط تغذیه آب سرد، قبل از آب گرم کن و مواردی دیگر استفاده می شود. شیر یکطرفه باید فقط در یک جهت به آب اجازه عبور دهد و از نوع فنردار با نشیمن آب بند باشد.

شیر خلاشکن

شیر یا وسیله مکانیکی خلاشکن عمل مکش سیفونی را حذف می کند این وسیله روی شیر فشاری آب شست و شوی کاسه توالت، روی خط تغذیه آب بهداشتی به ماشین لباس شویی و ظرف شویی نصب و در صورت قطع جریان آب شهر جلو برگشت جریان را می گیرد.

لوله کشی آب ساختمان

لوله کشی آب ساختمان با نصب لوله های مناسب و با منظور انتقال آب آشامیدنی از شبکه آب شهری انجام می شود. امروزه از لوله های غیر رسوبی و به ویژه پلاستیکی برای لوله کشی آب بهره می گیرند.لوله کشی آب ساختمان با توجه به مجتمع یا تک واحدی بودن می تواند دارای تنوع زیادی باشد.

لوله کشی اب ساختمان در تهران

لوله کشی اب ساختمان در تهران با هدف انتقال دادن آب های اشامیدنی از شبکه های شهری با نصب لوله های مناسب انجام میگردد.

  • لوله های مجازی که برای لوله کشی آب سرد و آب گرم مصرفی به کار می روند:
  •  لوله های فولادی گالوانیزه
  •  لوله های مسی
  •  لوله های پلی اتیلن مشبک
  •  لوله های پنج لایه پلی اتیلن مشبک آلومینیم – پلی اتیلن مشبک
  •  لوله های  پلی اتیلن با دمای بالا
  •  لوله های پنج لایه پلی اتیلن با دمای بالا

 انواع دیگر لوله های غیرفلزی، به شرطی که به تأیید یکی از مراکز بهداشتی معتبر، مانند NSF یا DVGW، مبنی بر مناسب بودن برای توزیع آب آشامیدنی رسیده باشد و نیز از نظر بیشترین فشار و دمای کاری با شرایط مندرج در بند 3 مطابقت داشته باشد و مورد تأیید قرار گرفته شود.

تعمیرات لوله کشی ساختمان در تهران

تعمیرات لوله کشی ساختمان از جمله نکات بسیار مهم در ساختمان است که باید حتما به صورت کاملا اصولی و حرفه ای انجام بشود. در لوله کشی آب ساختمان رعایت قوانین اصولی و درست لوله کشی ضروری است.

باید بدانید که با سابقه کاری متعددی که داریم توانسته ایم از مشکلات متعدد بعدی در لوله کشی ساختمان جلوگیری کنیم. چرا که لوله کشی مجدد یا تعمیرات لوله کشی ساختمان باعث از بین بردن آسایش و تمرکز ساکنین می شود.

 

اگر نیاز به یک تعمیرکار لوله کش ساختمان دارید می توانید از کارشناسان و متخصصان ما کمک بگیرید. آن ها در همه جای تهران خدمت رسانی می کنند و دوره های آموزشی خود را طی کرده اند و در زمان مشخص کار خود را آپدیت می کنند.

بررسی نهایی لوله کشی

پس از بازدید سیستم لوله کشی و مسدود کردن آنها، با باز کردن پایین ترین درپوش سیستم لوله کشی را از آب شهری پر کنید.

در این مرحله نوبت به انجام هواگیری می رسد، با شل کردن درپوش ها تمامی شاخه های انشعابی و سیستم لوله کشی ساختمان را هواگیری کنید، به گونه ای که هوای موجود کاملا تخلیه شود و آب بیرون بزند، یادتان نرود که پس از اتمام هواگیری دوباره درپوش ها را سفت کنید.

بررسی نهایی لوله کشی

پس از بازدید سیستم لوله کشی و مسدود کردن آنها، با باز کردن پایین ترین درپوش سیستم لوله کشی را از آب شهری پر کنید.

در این مرحله نوبت به انجام هواگیری می رسد، با شل کردن درپوش ها تمامی شاخه های انشعابی و سیستم لوله کشی ساختمان را هواگیری کنید، به گونه ای که هوای موجود کاملا تخلیه شود و آب بیرون بزند، یادتان نرود که پس از اتمام هواگیری دوباره درپوش ها را سفت کنید.

انواع لوله کشی آب بر اساس محل قرارگیری لوله ها

لوله کشی توکار آب : در این نوع با توجه به نقشه لوله کشی ، لوله ها را در زیر خاک و در جای مناسب دفن می کنند. از مزایای این نوع لوله کشی دیده نشدن لوله ها است. لوله کشی روکار آب : در این نوع لوله کشی ، لوله و اجزای آن را از گوشه دیوار و با فاصله ی مناسب از هم قرار می دهند. از مزایای این نوع لوله کشی آب ثابت ماندن فشار آب ، دسترسی آسان به سیستم لوله کشی و عدم تخریب دیواره ها و کف است.

انواع لوله کشی آب براساس مکان قرار گیری لوله ها:

جنس لوله های به کار رفته در لوله کشی آب:

هرچند درگذشته برای لوله کشی آب، لوله های سربی کاربرد زیادی داشته اما این روزها در لوله کشی آب ساختمان ها و اماکن تجاری، صنعتی و مسکونی عموما از لوله های غیرسربی و به خصوص پلاستیکی بهره می گیرند.


مزایای لوله های پلاستیکی نسبت به دیگر لوله ها

  • آسانی لوله کشی با بهره گیری از این جنس لوله ها
  • مقاومت در برابر فشار آب و پوسیدگی
  • آسانی استفاده و خوش دست بودن
  • عدم تاثیرگذاری در آب و تغییر آن
  • تنوع و گوناگونی
  • کم هزینه و اران بودن ان


لوله کشی آب سرد و گرم

لوله های آب برابر نقشه ها و فهرست مقادیر کار باید از برنج ، مس، چدن، آهن نرم یا فولاد و همراه با اتصالی های مناسب باشند و مورد تصویب قرار گیرند. همه لوله ها و اتصالی های آهنی و فولادی دنده دار باید گالوانیزه باشند.

حداکثر فشار کار تاسیسات آبرسانی با در نظر گرفتن اثر ضربه آب و خوردگی لوله باید از فشار کا ر لوله ها، که در استاندارد های مربوط یا توسط سازندگان توصیه شده بیشتر نباشد.

لوله ها را باید به موازات هم کار گذاشت . فاصله آنها از یکدیگر باید به اندازه ای باشد که عایق کاری کامل لوله ها و دسترسی به شیرها برای بازدید و تعمیر میسر باشد.

لوله هایی که از داخل یا از زیر دیوارهای رد می شوند باید در برابر خطر شکستگی محافظت شوند.

لوله هایی که در خارج ساختمان یا در دیوارهای خارجی ساختمان نصب می شوند باید در برابر یخبندان محافظت شوند.

در داخل سوراخ هایی که برای گذر لوله ها از دیوارها ، کف هاو سقف ها در داخل یا خارج ساختمان ایجاد می شود، باید غلاف فلنج داری از فلز یا دیگر مصالح مقاوم در برابر موش خوردگی کار گذاشته شود. این غلاف های باید به طور محکمی در محل نصب شوند و لوله ها به راحتی از داخل آنها بگذرد و از عبور موش جلوگیری نماید.

از نصب لوله ها به موازات پی ها و یا خارج دیوارهای باربر، در فاصله ای کمتر از آنها خودداری شود.