سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برد کولر گازی چه خصوصیاتی دارد

نظر

معایب و مزایای برد همه کاره کولر گازی  

یکی ار قسمت های مهم کولرهای گازی قسمت برد کولر گازی می باشد که ممکن است در صورت خرابی بسیار هزینه زیادی را برای مصرف کننده در پی داشته باشد. پیشنهاد می کنیم که حتما درباره برد کولر گازی تحقیق کنید و اگر اطلاعات کمی دارید می توانید از این مطلب استفاده کنید.

این برد مزایا  و معایبی دارد که شمارا با بخشی از آن آشنا می‌کنیم

مزایا :

ارزان بودن

در دسترس بودن

همخوانی با هر برند و محصولی

 

معایب :

نداشتن امکانات دستگاه اولیه‌ای که برد آن با مشکل مواجه شده است

کیفیت پایین این قطعات در بازار ایران

کار نکردن بعضی امکانات روی لوازم شما

 

تعمیر برد کولر اسپیلت

تعمیر برد کولر اسپیلت و کلیه بردهای الکترونیکی کولرهای گازی مثل اینورتر درایو، پاور  و…

 

کولر اسپلیت (Split):

اسپلیت (Split) نوعی کولر گازی است که هوای گرم خانه را گرفته و به حالت خنک به داخل برمی گرداند این کار تا جایی اتفاق می افتد که ترموستات به دمای دلخواه برسد. کولر در واقع همانند یخچالی است که محفظه عایق ندارد. مایع مبرد مانند فرئون گرما را گرفته بخار می شود و محیط را خنک می کند. در کولرها دستگاهی که مبرد را بخار می کند همانند یخچال است.

واحدهای تهویه هوا، پیاده سازی یک سیستم سرمایش کامل در فضای کوچک است. اجزای تشکیل دهنده این سیستم شامل:

• کمپرسور

• شیر انبساط

• کویل گرم و سرد

• 2 فن

• واحد کنترل

 

اکثرا کولرهای جنرال دارای بردهایی هستند که هر چند دفعه نیاز به تعویض دارند. اگر احساس می کنید که در مواقعی از استفاده از کولرهای گازی جنرال مشکلی پیش آمده و برد ان خراب شده است می توانید از تعمیرکاران با تجربه کولر گازی کمک بگیرید تا این مشکل را حل کنند.

اگر هم نمی دانید از چه کسی برای تعمیر کولر گازی کمک بگیرید می توانید سایت تاسیسات سرویس کمک بگیرید. این سایت در رابطه با خدمات تعمیر کولر گازی جنرال فعالیت می کند برای دریافت خدمات سرویس کولر جنرال در تاسیسات سرویس می توانید از اینجا وارد سایت شوید و خدمات خود را درخواست دهید.

 

 هزینه تعمیرات برد کولرگازی 

تعیین هزینه های مربوط به تعمیر یا معاوضه انواع برد و مدارهای الکترونیکی به نوع خرابی موجود در آن بستگی دارد و هدف همیشگی ما این است که با قیمت مناسب و کیفیت خدمات رسانی بالا رضایت مشتریان عزیز خود را جلب نماییم . وجود سیستم های عیب یاب در مدل های جدید تولید شده از این محصول در برندهای متفاوت ایرانی و خارجی باعث شده است تا شخص استفاده کننده بتواند به راحتی از طریق نمایشگر دیجیتالی دستگاه ارورها و خطاهای نرم افزاری و غیره را ببیند وآن را یادداشت کند که به هنگام تماس تعمیرگاه و نمایندگی مجاز تعمیرات برد کولر گازی بتواند آن را به تکنسین های ما بیان کند.

 

تعمیر برد کولرگازی و تعمیر مین برد کنترلی کولرهای اسپیلت

  •  کولر روشن نمی شود.
  •  موتور فن روشن می شود اما کمپرسور براه نمی افتد.
  •  کلید فن را روی تمام حالت ها قرار داده ایم اما،فن روشن نمی شود(کمپرسور عمل می کند)
  •  کمپرسور و فن هر دو در حال کارند اما خنک کنندگی کولر بسیار کم است.
  •  کمپرسور و فن هر دو در حال کارند اما بعد از مدتی خاموش می شوند .
  •  سرمای کولر بیش از حد زیاد است،و علیرغم کار مداوم اتومات نمی کند.
  • با قرار دادن کلید قدرت کولر بر حالت ONفیوز مخصوص کولر ویا فیوز منزل قطع می شود
  •  با روشن کردن موتور فن و یا کمپرسور در کولر اتصال کوتاه رخ می دهد.
  • بادی که از کولر خارج می شود گرم است.
  • بخش تنظیم جهت باد کولر خراب است.

 

تعمیر برد کولر گازی

برد کولر گازی از نظر شرکت های سازنده قطعه ای غیر قابل تعمیر محسوب می شود و در صورت خرابی باید دور انداخته شود، بنابراین دارنده کولر گازی یا تعمیرکار باید با مسئولیت شخصی خود این کار را انجام دهد.

در حقیقت، تعمیر برد کولر گازی که قطعه چندان گرانی محسوب نمیشود و تنها مشکل برای تعویض آن این است که معمولا برد اصل شرکت سازنده در بازار پیدا نمیشود، نسبتا ساده است زیرا تنها کاری که شما میتوانید برای تعمیر آن انجام دهید، هویه کاری و برقراری اتصال دوباره بین برخی نقاط برد است.

 

شناخت کمپرسور پیستونی: عملکردی مشابه سیلندر و پیستون خودرو داشته که با هر بار رفت و برگشت پیستون مقداری از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور به داخل سیلندر مکیده شده و تحت تراکم قرار گرفته و با فشار به داخل سیستم هدایت میشود.

 آشنایی با کمپرسور های روتاری (دوار): در این نوع کمپرسور ها با گردش 360 درجه ای تیغه ها عمل مکش و کمپرس ماده مبرد انجام می گیرد، بدین ترتیب که وقتی گاز از دریچه ورودی وارد کمپرسور می شود ، در اثر چرخش تیغه ها و برخورد پره ها با گاز آن را با فشار به سوی لوله های خروجی هدایت می کند.

کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف برق کمتری داشته و صدای حاصل از کارکرد آنها نیز کمتر است و در مجموع راندمان بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند.

  • مشکلات برد کولر اسپیلت
  • روشن نمی شود
  • سرد یا گرم نمیکند
  • فن به چرخش در نمی آید
  • کمپرسور روشن نمی شود
  • دما را سنس نمی کند
  • دریچه ها را جا به جا نمی کند
  • ارور می دهد
  • اینورتر مشکل دارد

 

جا گذاری برد جدید یا تعمیر شده

در این مرحله در صورت خرید یک برد جدید، قطعات و بخش های اصلی آن را با هم مقایسه کنید تا مطمئن شوید برد مناسب کولر خود را خریده اید. برای تعیین مدل برد مورد نیاز خود، میتوانید به مشخصات فنی کولر خود مراجعه کنید. در نمونه ای که در تصویر میبینید، مدل برد کنترل جایگزین CES0110057-xx است، که با نام ICM281 به فروش میرسد.

قطعات و محل اتصال سیم ها بر روی هر برد با حروف خاصی مشخص شده اند که تشخیص قسمت های یکسان روی بردها را ممکن می کند.

پس از اطمینان از مطابقت قسمت های اصلی، برد را با پیچ های نگهدارنده در جای خود محکم کنید. سیم پاور را وصل کنید و سیم های دیگر را طبق عکس هایی که از اتصال های اولیه گرفتید به برد جدید یا تعمیر شده متصل کنید.

دریچه محافظ برد و بدنه را ببندید.

 

آموزش طریقه گاز زدن کولر گازی با استفاده از ماده مبرد (گاز خنک)

ماده مبرد با دریافت گرمای محیط در بخش اواپراتور کولر گازی از حالت مایع تبدیل به گاز شده و در بخش آموزش تعمیر دستگاه تهویهکندانسور با پس دادن گرما مجدداً به حالت مایع تبدیل می شود. نیروی لازم جهت چرخش گاز خنک کننده در سیستم توسط کمپرسور انجام می پذیرد.

گاز خنک کننده مورد استفاده در کولرهای گازی معمولاً R22 بوده که در سالهای اخیر به دلیل حفاظت از لایه ازن، با سایر گازهای سازگار با محیط زیست مانند R410A در حال جایگزین شدن می باشد.

آموزش نصب لوله مسی در اموزش نصب کولرگازی Air Condition

اضافه و کم کردن لوله مسی برای مسافت کولرگازی از قسمت کندانسور تا پنل داخلی

 

آموزش تعمیر دمپر و استپ موتور

دمپر تیغه ای پلاستیکی است که با قرار گرفتن در دهانه خروجی هوا در یونیت داخلی، جهت حرکت باد را از بالا به پایین تغییر میدهد.

استپ موتور (موتور سویینگ) موتور الکتریکی کوچکی است که دَوَران کامل ندارد و حرکت آن به صورت رفت و برگشتی و پلکانی است که تیغه آن متصل به دمپر است و موجب تغییر حالت دمپر می گردد؛ استپ موتورها با جریان برق مستقیم کار می کنند.

 

شارژ گاز کولر گازی اسپیلت

معمولا به‌دلیل اینکه کولرهای گازی اسپیلت دارای اتصالات مهره‌ای است امکان تخلیه شدن گاز کولرگازی وجود دارد. هنگامی که کولرگازی باد گرم می‌زند یکی از دلایل این مشکل کمبود گاز است؛ در این شرایط می‌بایست دستگاه کولرگازی را خاموش کرد؛ زیرا کارکردن کولرگازی بدون گاز باعث سوختن کمپرسور کولرگازی می‌شود. برای شارژ گاز کولرگازی با مرکز مجاز تعمیرات کولرگازی تماس گرفته تا تعمیرکار کولرگازی  به محل شما مراجعه کرده و بعد از رفع نشتی کولرگازی و وکیوم کردن کولرگازی اقدام به شارژ گاز کند.