سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایرادات کولر گازی و بخش های اصلی آن

نظر


با وصال فصل گرما نیاز توسط های خنک کننده بیش تر می شود . به نکته ای که بایستی دقت کرد این است که آیا این وسیله ها به صحت عمل مینمایند ؟


عیب یابی کولر گازی یک کدام از او‌لین اقداماتی است که قبلی از  تعمیر کولر گازی نیاز است که صورت بپذیرد .  دراین مقاله قصد داریم به عیب یابی کولرگازی و چاره عیب های آن رسیدگی کنیم تا شما دوستان خوب سوای هیچ گرفتاری ای به سرویس کولر گازی خویش بپردازید . نصب کولر گازی یکی‌از روند با اهمیت و مهم است و درحالی که بصورت استاندارد و بوسیله نصب کننده حرفه ای انجام نگیرد کولر گازی به شدت جراحت می بیند و مصرف برق آن ارتقاء می‌یابد .

کولرهای گازی که مغایر کولر های آبی‌رنگ رطوبت دور و اطراف را ارتقاء نمی دهد بویژه در بخش ها مرطوب عملکرد متعددی پیدا کرده اند .

علت خاموش شدن کولر گازی و چرایی آن اعم از مهم ترین مواقعی است که در هنگام استعمال از کولر های گازی شاید با آن روبرو شویم . عیب یابی کولر گازی با دقت به این‌که این دستگاه ها هر روز توسعه یافته خیس میگردند و به طور کامل مطابق با تکنولوژی روز ایجاد می شوند فعالیت سادگی نمی‌باشد به همین دلیل زیاد کلیدی است که یک سرویسکارکولر گازی کارآزموده مبادرت به سرویس کولر گازی کند .

کمپرسور کولر معیوب است :
زمانی که کولر گازی با نقص‌ معیوب بودن کمپرسور مواجه باشد , کمپرسور کولر گازی آغاز می زند در حالی که نمیتواند به طور کامل پر‌نور شود و به طور نرمال عمل نماید , در‌این وضعیت کمپرسور برق متعددی را برای روش افتادن از کانال می کشد و منجر پرش فیوز می شود و کارایی کولر با نقص‌ مواجه شود و کولر گازی به حالت ناگهانی خاموش می شود .

اعم از مواقعی که قادر است با معیوب بودن کمپرسور کولر گازی در رابطه باشد میتوان به به کار گیری از خازن نا مناسب برای کولر گازی اشاره نمود که موجب فساد خازن و در غایت سیستم کولر گازی می شود . اشتباهات الکترونیکی یا این که مکانیکی کمپرسور و اختلال در سیم کشی کولر گازی هم اعم از این موردها می باشند . نوسان برق و افت ولتاژ نیز می‌توانند در این باره مفید باشند .

وظیفه فیوز در کولر گازی چیست؟
فیوز نقش مراقبت کننده برای کولر گازی را ایفا می نماید . شیوه اجرای این فعالیت به وسیله فیوز بدین شکل است که در شرایطی‌که اندازه ولتاژی که به کولر گازی می‌رسد بیشتراز حد قدرت آن باشد , فیوز بالا می‌پرد تا با جدا شدن برق سیستم بازدارنده از سوختن کندانسور کولر گازی شود .

به ابلاغ دیگر فیوز در کولر گازی به صورتی پباده سازی شده‌است که حد معینی از ولتاژی که مجاز است وارد کولر گازی شود را در اختیار گرفتن نماید . گهگاه علت سوختن فیوز کولر گازی این است که از فیوز با سایز نامطلوب در کولر گازی مستعمل شده‌است .

چه خطاهایی بایستی رفع شود؟

  • برطرف کردن خطای رابطه دربین دستگاه داخلی ( پنل کولر ) و ریموت در دست گرفتن
  • رفع خطای رابطه در بین کندانسور کولر و پنل داخلی
  • برطرف کردن خطای گشوده بودن حسگر دمای اتاق کولر 
  • برطرف کردن اتصالی حسگر مبدل حرارتی اسپیلت
  • برطرف کردن خطای رابطه با منشا تغذیه کولر 
  • برطرف کردن گونه های وضعیت غیر نرمال حرفه داخلی و رشته بیرونی کولر 
  • برطرف کردن خطای شیر برقی در کولر


بقیه موردها و علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی :
آلوده بودن کویل های اپراتور داخلی که حتمی است به نحو درست گشوده و منزه شوند . همینطور در حالتی‌که که حرفه بیرونی کولر گازی با ایراد مواجه شود ارتقاء فشار کمپرسور را به دنبال داراست که در غایت موجب بالا رفتن آمپر دستگاه و جدا شدن فیوز می شود که علت خاموش شدن کولر گازی است . به علاوه سفارش می شود اگر که برق محل ورود در ساختمان شما در گیر نوسان های همیشگی است جهت رفع این نقص‌ هر چه سریعتر مبادرت نمائید .

اگر فکر می کنید که خودتان نمی توانید از پس تعمیر و سرویس کولرهای ازی و اسپلیت بر بیایید پیشنهاد می کنم که از شخص تعمیرکار کولر گازی و یا نمایندگی مجاز کولر گازی درخواست کمک کنید. یا اگر کسی را نمشناسید پینشهاد می کنم که برای این خدمات از اینجا یعنی سرویس کولر اسپلیت و گازی که یکی از انها سایت تاسیسات سرویس تعمیرگاه مجاز کولر گازی می باشد کمک بگیرید. سایتهای زیادی در این حوزه فعالیت دارند. سایت کاراباما - آذین سرویس - فدک تهویه - آرمان تهویه که مانند سایت تاسیسات سرویس خدمات تعمیرات  و سرویس کولر گازی اسپلیت در تمام مناطق تهران را انجام می دهند.

علت انقطاع شدن فیوز کولر گازی

وجود خلل در باکس تقسیم , فیوز و یا این که منشا برق ساختمان :
در صورتی سیستم برق ساختمان که دربرگیرنده باکس تقسیم و مرجع برق ساختمان می‌باشند , مبتلا اختلال در تامین ولتاژ مطلوب برای فیوز کولر گازی شده باشند , عملا فیوز در گیر نقص‌ می شود .

وجود خلل در خازن در سیستم خنک کننده در کندانسور  :
خازن در واقع جزو سیستم خنک کننده در کنداسور است که منجر تهیه و تنظیم کردن جریان برق محل ورود به فیوز جان دار در کندانسور می شود . پس با این توضیح در صورتی‌که خازن در گیر خلل شده باشد , نمی تواند مقدار ولتاژ مطلوب را به فیوز برساند .

فقدان گاز مبرد در کولر :
همانند آلوده و کثیف بودن فیلترهای هوا که سبب ساز آمدن فشار بیشتراز حد به دستگاه برای ساخت هوای سرد می شود , اندک بودن مقدار گاز مبرد در کولر گازی سبب ساز سوختن فیوز کولر گازی می شود .

شناخت با بخش های دارای اهمیت کولر
کندانسور :
گروه ای از لوله های مسی و صفحه های آلومینیومی مشبک با پباده سازی یگانه می‌باشد که در بخش فرنگی دستگاه ( outdoor ) قرارگرفته و وظیفه آن جذب گرمای گاز مبرد ( در وضعیت سرمایش ) , یا این که دفع سرمای آن ( در شرایط گرمایش ) و انتقال به محفظه خارج هست .

اواپراتور :

گروه ای از لوله های مسی و صفحه ها آلومینیومی مشبک با پباده سازی مختص هست که در بخش داخلی دستگاه ( Indoor ) قرار گرفته و محل خنک سازی هوا ( در وضعیت سرمایش ) و یا این که دفع گرما ( در شرایط گرمایش ) می باشد .

ماده مبرد ( گاز خنک کننده ) :
ماده مبرد با اخذ گرمای محفظه در بخش اواپراتور کولر گازی از موقعیت مایع تبدیل به گاز شده و در بخش کندانسور با پس دادن گرما مجدداً به صورت مایع تبدیل می شود . نیروی ضروری جهت چرخش گاز خنک کننده در سیستم بوسیله کمپرسور انجام می پذیرد .

الکترو موتور حرفه :
وظیفه الکتروموتور چرخش و در اختیار گرفتن سرعت پروانه حرفه هست که با تکان دورانی پروانه دریونیت داخلی ( indoor ) هوای سرد شده در محیط اواپراتور به باطن اتاق سوق دهی می شود و در یونیت فرنگی ( outdoor ) گرمای گرفته شده از گاز مبرد به وسیله لوله های کندانسور , به فضای خارج پرتاب میگردد .