سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه سینک آشپزخانه را سوای ماده های شوینده شیمایی

نظر

استفاده از مسواک برای نظافت کردن سینک آشپزخانه :
مسواک کردن با یک مسواک کهن ارزشش را دارد . هیچ چیزی مانند مسواک نمی تواند شیر ظرفشویی شمارا کاملاً پاک نماید .

از آنان برای دسترسی جستن به کوچک ترین سوراخ ها و حاشیه ها در حوالی سینک و شیر به کار گیری فرمائید . آن‌ها دوده , لکه های آهک و هر کثیفی دیگری را که شاید در سینک مخفی شده باشند را تمیز می نمایند و از در بین میبرند .

برای نظافت کردن سینک آشپزخانه تان از مواد شیمیایی به کار گیری نکنید . نیز این مواد شیمیایی اکثر اوقات زیاد گران‌قیمت می‌باشند و نیز باقی‌مانده این مواد احتمال دارد در سینک بماند و به ظروف غذای شما منتقل شود که به هیچ عنوان حادثه نیکی نمی‌باشد .
یک دستمال را آغشته به سرکه فرمائید و با به کارگیری از آن تلاش فرمایید سینک را بشویید .
پاره ای جوش‌شیرین رویِ سطح سینک بریزید و با به کار گیری از یک اسفنجِ مرطوب , این جوش‌شیرین را روی سطح سینک بکشید و تلاش فرمائید سینک را با به کار گیری از آن منزه فرمایید .


سینک های فولادی ضدزنگ
این مدل سینک هر بار بعداز به کارگیری می بایست تماما پاک شود . چون اسید و نمک اثر مخربی روی کالا این جور سینک داراست . براین اساس مواد غذایی دربردارنده اسید و نمک را نباید روی سینک به حالا خویش گذاشت . برای نظافت روزمره از صابون یا این که مایع ظرفشویی ملایم و اسفنج استعمال فرمائید . از شیشه تمیز کن نیز می توان بهره برد .

برای تمیزکردن سینک ظرفشویی میزان هم اندازه نمک و جوش‌شیرین را با مقداری آب به شکل خمیر درآورید و با یک دستمال قابل انعطاف , آن را تمیز نمایید . برای نظافت کردن رسوبات سپید روی سینک , یک دستمال یا این که حوله کاغذی را با سرکه تر نمائید و شب تا صبح روی رسوب‌ها قرار دهید و صبح سینک را با آب بشویید . برای پاک و درخشان کردن سینک ظرفشویی می‌توان از مخلوط سرکه یا این که آبلیمو و نمک نیز استفاده نمود .

تمیز کردن مجرای روردی آشپزخانه اگر بخوبی انجام نشود ممکن است باعث گرفتگی لوله شود. یکی از کارهایی که می توانید در هنگام گرفتگی لوله انجام دهید این هست که از کسی کار کار لوله بازکنی را انجام می دهد کمک بگیرید.

اگر کسی را برای کار لوله بازکنی نمی شناسید می توانید از سایت پرتقال کمک بگیرید. این سایت انواع خدمات لوله بازکنی را انجام می دهد. اگر تو منطقه غرب تهران هستید می توانید از اینجا وارد سایت لوله بازکنی پرتقال شوید و خدمات این سایت را دریافت کنید.

طریقه به کارگیری از لیمو برای پاک کردن سینک آشپزخانه :
یکی لیمو را نصف فرمائید , آن را روی شیر بکشید و این کار را در نصیب هایی که آهک رسوب نموده است , تعدادی بار اضافه تکرار نمائید و سفت خیس بکشید , بگذارید دو ساعت بماند .
آبکشی نمایید و در نهایت به طبع خشک نمایید . شما شگفت زده خواهید شد از این که این‌راه چاره طبیعی چقدر قادر است قوی و فوق العاده باشد .

وسواس برای تمیزی حاشیه ها و کناره های سینک
با مسواک قدیمی آغاز نمائید به ساییدن کناره ها و حاشیه های سینک و با یاری جوش شیرین تمام جرم ها را از میان ببرید و مجدد سینک را آب‌کشی فرمائید و با یک دستمال قابل انعطاف کم آب فرمایید .

به چه شکل سینک ظرفشویی را مانند روز اولیه درخشان کنیم؟
درصورتی که با به کارگیری از روش‌هایی که گفتیم , سنک را پاک کردید اما هنوز حس می‌کنید که سینک نظیر روز اولیه درخشان نمی‌باشد , از این ترفند به کار گیری فرمائید .
در آغاز سینک را بی نقص بشویید و پاک نمائید , آن گاه کمی روغن نوپا , یا این که روغن زیتون را با به کارگیری از یک دستمال روی تراز سینک بکشید . شاید نتیجه‌ی مطلوبی خواهید گرفت .

شیرآلات و دستگیره ها
این اسباب با مایع کفی به سادگی پاک می شود در صورت باقی ماندن رد انگشت یا این که لکه های آب , از پارچه آغشته به سرکه سپید به کارگیری فرمائید . سرکه علاوه بر شست و رفت , ضدعفونی کننده هم می‌باشد .

برای پاک‌کردن روغن و چربی و مواد غذایی ریخته شده روی اجاق و شیشه فر اندازه هم اندازه جوش‌شیرین و نمک‌ را با مقداری آب ترکیب و با دستمال لکه‌ها را منزه فرمائید . برای نظافت کردن لکه‌های قدیمی‌تر , کمی جوش‌شیرین را با مقداری آب به شکل خمیر درآورید و روی لکه‌ها بمالید و بعد از چندین ساعت با دستمال قابل انعطاف و مرطوب پاک نمایید .

برای نظافت کردن سینک آشپزخانه از سرکه سپید به کارگیری فرمایید :
در شرایطی که روی سینکتان لکه و رسوب موجود هست , یکپارچه پاک را در سرکه سپید بخیسانید , روی سینک بکشید تا تماما منزه شود و لکه ها از فی مابین بروند . همینطور می‌توانید نمک و جوش شیرین را با پاره ای آب ادغام نمایید و سینک را با این مخلوط شستشو دهید , تا لکه ها از میان بروند .
شیر آلات با مایع کفی به سادگی پاک می شود , در شکل باقی ماندن رد انگشت یا این که لکه های آب , از پارچه آغشته به سرکه سپید به کار گیری فرمائید . سرکه علاوه بر تمیز کاری , ضدعفونی کننده نیز است .

بـررسـی‌هـا نـشـان داده 4 میـلیـون میکروارگانیسم در دستمال‌های منحصر به فرد گردگیری و تمیزکاری موجود هست که علتی برای ساخت آلودگی است . برای از میان بردن میکروب‌ها بعداز تمیزکاری آشپزخانه این دستمال‌ها را با آب گرم با دمای بالای 60درجه سانتی‌گراد بشویید .

یک روش فوری و میان‌بر برای پاک کردن ماکروفر این است که یه خرده دستمال کاغذی مرطوب را باطن آن بگذارید و آن را 2 تا 3 دقیقه با توان بالا روشن فرمایید . رطوبت دستمال‌ها آلودگی را از در بین می برد و جرم‌ها را قابل انعطاف مینماید . پس از این که دستمال‌ها سرد شد با آن‌ها دیواره‌های داخلی ماکروفر را منزه نمایید .

با انجام مورد ها تحت از پیدایش بعضی چیز ها خودداری نمایید
هیچ پد پشمی استیلی نباید روی استیل ضد زنگ استعمال شود . ذرات آهن مانده میتوانند سبب ساز به خوردگی و زنگ زدگی شوند .
برای پیاله های مشقت بار و تمیزکاری , یک پد منزه کننده را آزمون نمایید و هنگامی که کارنیاز به همت مازاد داراست , مجدد در سمت دانه دارش تکان نمایید .

  • ازگذاشتن وسایل آشپزخانه فولادی و چدن در سینک خویش برای بازه دوره طولانی اجتناب فرمائید .
  • آهن علاوه بر رطوبت برفراز استیل شاید که باعث به زنگ زدگی و رنگ شدن پوسته اش شود .
  • اسکاچ های لاستیکی , اسفنج های مرطوب و پد های پاک کردن سوای هیچ بازدارنده طولانی در سینک شما می‌توانند کار نمایند . از آنجایی که آنان آب را در خویش نگهمی دارا‌هستند , میتوانند سبب ساز به تغییر تحول رنگ شوند .
  • برای این‌که سینک را قشنگ نگاه دارید , هر توشه که از آن به کارگیری می‌کنید کارتان را منزه و پرسرعت انجام دهید .
  • پاکسازی ما‌نده پسماندها پیشین از کم آب شدن و اذن ندادن به مایعات برای بازه طولانی کلیدی است .