سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به چه شکل کولر خود را سرویس کنیم؟

نظر

کولرهای آبی , امکان گزینش و تنظیم رتبه سوزوسرما را ندارند و نهایتا دور تند و کند را می‌توان از آنان توقع داشت . پس خوبتر است در بسیاری از ساعات خاموش باشند .


ولی گرمای تب‌دار بعضی از روزهای فصل گرم سال , کاسه‌های حوصله را لبریز و طاقت‌ها را طاق می‌کند , پس کولر‌ها را سرویس کنیم تا لااقل انرژی کمتری را هدر بدهند 

فصل بهار که از نصفه می گذرد , گرمای هوا بر لطافت نسیمش چیره می شود . این جاست که می بایست آهسته آهسته به تفکر مقدمات ورود به فصل گرم سال شویم و خویش را به خنکای تصنعی وسایل سرمابخش بسپاریم . اکثری از مردمان برای رهایی از این گرمای مشقت بار به کولرهای آبی پناه می‌برند ولی فعال سازی و سرویس کولر که چندین ماهی است بلااستفاده بوده اند حکایتی داراست .

بعضی از قطعات کولر باید به طور همزمان با استارت فصل گرما , معاینه دقیق شوند . ضریب فرسایش بعضی از این قطعات بالاست و ممکن است بر اثر فرسوده شدن , مصرف کولر را بالا ببرند .

پس سرویس کولر آبی , پیش از فصل گرما , کاملا ضروری است . در این مقاله که با به کار گیری از علم یکی از متخصصین تأسیسات و سرویس کولر درج شده , راه و روش و ترسیم اضافه کردن بازدهی کولر را مرور می‌کنیم .

 سیستم کولر آبی از سه محل ورود برق , آب و هوا درست شده شده‌است و صرفا یک خروجی هوای مرطوب و خنک داراست . کابل برق محل ورود کولر , یک کابل چهار رشته ای است که هر کدام از چهار حرفه به ترتیب مرتبط با نل , پمپ آب , بدور نماید و به دور تند میباشد . آب محل ورود به کولر معمولاً از روش یک شلنگ 5 میلی متری تغذیه می شود که مستقیماً به یک شناور متصل میشود . هوا هم از روش روزنه های کولر که بوسیله پوشال پوشانده گردیده اند وارد کولر می شود .

یک کدام از پروسه سرویس کولر , تعویض پوشال می‌باشد که کولر مورد نظر نیاز به تعویض پوشال نداشت و در فیلم فوق این سطح نیامده است , با کلیک بر روی پست فراگیری طرز بده بستان پوشال کولرآبی و فرصت آن به طریق بدون نقص می توانید فراگیری آن را مشاهده کنید
پس از انجام روند فوق و اطمینان از مهیا بودن وضعیت , کولر را روشن کرده و از کارکرد درست کولر مطمئن می شویم .

ویژگی‌های یک کولر گازی عالی
 
به صورت کلی با گرم شدن کره زمین , خرید و استعمال از وسایل برودتی حتی‌د‌ر نقاطی که زمستان‌های سرد دارا هستند هم رو به ارتقا است . می بایست اعلام کرد تاسیسات برودتی سهم متعددی از کل مصرف برق بخش خانگی را به خویش اختصاص داده‌اند . این سهم در حالت آب و هوایی گوناگون و با دقت به دسته وسیله آیتم به کارگیری متغیر است . طرز کارکرد گونه های کولرها با اعتنا به آبی رنگ و گازی بودن هم مختلف است .


تعمیر و سرویس کولر گازی!
کولرگازی از آن گونه اسباب خانگی با اهمیت و لازم است که از دوره پیدایشش تا به امروز , با استقبال بی‌نظیری روبرو شده‌است . کولرگازی با تبدیل مایع به گاز و گاز به مایع , به سرد کردن محفظه میپردازد , به همین بهانه همه اجزای داخلی کولر و صحیح عمل کردن آن‌ها نقش بسزایی را در طرز کارایی درست کولرگازی ایفا می نماید . از طرفی سرویس به موقع کولر گازی سبب ساز می شود جرم و مواد آلوده و کثیف در لابه لای دستگاه باقی نماند , چرا‌که همین آلوده بودن کولر , به تدریج روی سعی سیستم تاثیر میگذارد و کولر می بایست بازه دوره بیشتری را برای سرد کردن محفظه صرف نماید که به دنبالش انرژی بیشتری نیز مصرف خواهد شد .


سرویس کولر آبی
گذشته از هر چیز واجب است از خاموش بودن کولر و عدم اتصال جریان برق اصلی ( فاز ) به کولر مطمئن شوید . اگرکولر دارای فیوز مستقل است آن را انقطاع کنید در غیر این شکل با پشت دست به بدنه کولر بزنید تا از برق نداشتن آن مطمئن شوید . آن گاه از کسی که درون خانه و پای کلید قطع و وصل ایستاده است در آغاز بخواهید کولر را یکبار قطع و وصل کند تا مطمئن شوید در حال سرویس کولر خودتان هستید نه کولر همسایه . بعداز اطمینان از روند قبلی نخست می‌بایست دریچه‌های خروجی باد کولر را در اتاق‌ها و سالن‌های خانه گشوده کنید تا در شکل آغاز به کار کولر به موتور آن فشار وارد نشود .

پس از اینها می‌بایست دریچه‌های خویش کولر را گشوده کنید و در صورتی که پوشال آن کهنه شده‌است آن را تعویض کنید یا در غیر این شکل آنان‌را با آب بشویید تا خاک‌های آن وارد فضای کولر نشود . برای تهیه پوشال جدید حتماً پوشال هم‌سایز با ظرفیت کولر بگیرید . مثلاً چنانچه پوشال کولر 4500 را بر روی کولر 3500 ببندید , تراکم بالای پوشال‌های بزرگتر از سایز , موجب ایراد در سیستم گردش هوای کولر می‌شود و هوا به درستی به کولر نمی‌رسد .

برای تهویه خوب تر , پمپ را به بازه زمانی آبادی دقیقه روشن نمایید تا پوشال‌ها به خوبی خیس شود . آن‌گاه موتور کولر را روشن کنید .
گذشته از روشن نمودن موتور در اولیه فصل پارچه بزرگی را خیس کرده و آن را مقابل دریچه هوا قرار دهید تا از ورود گرد و خاک به باطن اتاق جلوگیری شود .
با پایان فصل گرما آب تشتک را خالی نموده وشیر ورودی آب کولر را ببندید .
روی کولر را با برزنت منحصر بپوشانید تا از گرد و خاک و باد و باران مصون بماند .
در فصولی که از دریچه کولر به کارگیری نمی‌کنید آنان را عالی ببندید .

یکسری مواقعی که شما بایستی در هنگام خرید کولر گازی به آن اعتنا فرمایید عبارتند از :
• متراژ خانه یا این که دفتر کار
• تعداد اشخاص بومی و کاربر از کولر گازی
• کاربری مکان
• ساعتها به کارگیری از کولر
• تعداد پنجره‌ها

موتور‌‌ کولر
کولر یک پمپ آب و یک دینام داراست که اولی , فرایند گردش آب و دومی کار گردش هوا را به انجام می‌رساند . این موتور‌ها هرقدر سالم‌تر باشند , کولر عملکرد بهینه‌تری خواهد داشت و انرژی کمتری را نیز مصرف خواهد کرد . در طول بازدید از این 2 موتور , ابتدا باید گرد و غبارشان را گرفت و آن‌گاه آنها‌را روغن‌کاری کرد . موتور کولر , 2 قطعه یاتاقان داراست که باید حتماً روغن‌کاری شوند . پیش از روشن‌کردن کولر نیز باید ابتدا پروانه را با دست یکسری به دور بچرخانید تا روان شود .

تسمه ی گرداننده ی توربین باید در یک شرایط تعادلی باشد . یعنی خیر خیلی محکم و سفت باشد که به موتور فشار وارد نماید و خیر چندان شل باشد که موتور مبتلا گیرپاژ شود . درصورتی که که تسمه از وضعیت نرمال خویش بیرون شده و از اطراف آن نخ خارج زده , حتمی است آن را ردوبدل نمایید .
واتر پمپ را گشوده نموده و بعداز پاک کردن رسوب آب از روی آن , واترپمپ را روغن زده و به صدق در محل خویش نصب نمائید .
ناودان های ساکن در درپوش ها را منزه نمائید تا منافذ آن گشوده شود
با لبریز کردن تشتک تحتانی از آب و روشن نمودن واترپمپ اطمینان نتیجه ها فرمائید که مسیر آب در شلنگ و سه راهه و آب پخش کن ها گشوده است