سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظافت کردن ظروف استیل چگونه انجام شود

نظر

نظافت کردن ظروف استیل
ظروف استیل به خاطر زیبایی و جلوه‌ی خاصی که به آشپزخانه میبخشند در میان خانواده‌ها محبوبیت خاصی پیدا کرده‌اند ; ولی از طرفی در مقایسه با ظروف دیگر آشپزخانه نیاز به حفظ و دقت بیشتری دارا‌هستند از این رو شناخت با شیوه درست به کار گیری از گونه های ظروف استیل مثل قابلمه یا این که ماهیتابه اهمیت متعددی دارد .

نحوه درست نگه‌داری ظروف استیل

از قرار دادن ظروف استیل بر روی شعله‌ای بزرگ‌تر از کاسه پرهیز کنید تا سبب تغییر و تحول رنگ بدنه آن نشوید .
تلاش فرمائید مدام بعداز شستشوی ظروف استیل آن‌هارا با یک دستمال یا این که حوله کاملاً خشک‌کنید تا روی آن ها لکه نماند .
از سیم ظرف‌شویی و اسفنج‌ها طاقت فرسا و شوینده‌های خیلی قدرتمند برای شستشوی ظروف استیل خویش به کار گیری نکنید .
برای نیز زدن مواد غذایی در شکل قابلیت از قاشق , ملاقه و … فلزی به کار گیری نکنید تا به پیاله زخم نرسانید .
با به کار گیری از روش‌هایی که در‌پی ذکر می شوند اگر چه وقت یک‌بار ظروف خویش را براق‌تر و براق فرمایید .


روش‌های درخشان و براق کردن ظروف استیل


به کارگیری از روغن زیتون
قبلی از به کارگیری از روغن زیتون می بایست ظروف را به‌طور بدون نقص شستشو و کم آب فرمایید . آن گاه یک دستمال آغشته به کمی روغن زیتون را روی ظروف بکشید . با اندکی فشردن بر روی مرحله استیل ظروف میتوانید روغن را به لابه‌لای خطوط استیل هم برسانید . این کار درخشش خاصی به ظروف خواهد داد .

به کار گیری از آرد
در اینجا هم ظروف استیل شما می‌بایست کاملاً پاک و کم آب باشند . میزان قابل قبولی آرد روی ظروف خویش بپاشید ( در حدی که مرحله آن را سپید فرمائید ) , بعد از آن با یک دستمال یا این که حوله تمییز به جهت خطوط استیل ظروف دستمال را فشار دهید . از یک برس کوچک یا این که یک مسواک کهنه هم میتوانید به کار گیری نمایید .

به کارگیری از شیشه شوی
برای محافظت درخشندگی ظروف استیل خویش میتوانید در بازه‌های هنگامی منظم بدنه ظروف را با شیشه شوی پاک فرمایید . این کار مخصوصاً برای از در بین بردن لکه‌های ملایم روی ظروف یا این که سردخانه استیل هم مطلوب است .

به کارگیری از سرکه یا این که آب لیمو
به‌طورکلی سرکه و لیمو جزء پاک‌کننده‌های ارگانیک میباشند که کاربرد متعددی در آشپزخانه دارا‌هستند . برای براق تر شدن ظروف استیل می توانید کمی از آنان را روی ظروف اسپری فرمایید و یا این که با به کار گیری از یک دستمال قابل انعطاف مرحله ظروف را تمییز فرمایید .

به کار گیری از الکل
در صورتیکه دوران متعددی است که به‌طور مطلوب ظروف استیل خویش را نشسته‌اید و کماکان در برخی نقاط لکه‌های چربی میبینید می توانید از الکل به کار گیری فرمائید . بعداز نظافت کردن ظروف با دستمال آغشته به الکل آنها را آب‌کشی فرمائید


به کار گیری از حرارت و سرکه
این روش یک کدام از کاربردی‌ترین شیوه های نظافت کردن ظروف استیل سوخته است در‌صورتی‌که انجام فرایند پایین به منزه شدن کاسه استیل شما می‌انجامید میتوانید کمی جوش‌شیرین را هم به هنگام ریختن سرکه در پیاله بیشتر فرمائید .

به کار گیری از ورق خشک‌کن
شما می توانید از ورق خشک‌کن که معمولاً برای برطرف کردن الکتریسیته لباس‌ها در طول شستشو با اتومبیل لباسشویی به کار میرود , به کار گیری نمایید .

به کار گیری از محلول گاز پاک‌کن
محلول‌های چندمنظوره و اسپری‌های گاز پاک‌کن توان منزه کنندگی بالایی برای از فی مابین بردن جرم و سوختگی خوراک دارا هستند . علاوه بر این پاک‌کننده‌های منحصربه‌فرد ظروف استیل هم در بازار وجود دارا‌هستند که سبب منزه شدن و براق شدن ظروف شما می گردند .