سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیر اضطراب سخنرانی

نظر

مدیر اضطراب سخنرانی
یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی که مردمان در زمینه ی سخنرانی دارا‌هستند این است که دیگر افراد صدایشان را چطور می‌شنوند . ساده‌ترین راهِ غلبه بر این نگرانی , تمرین مضاعف پیش از سخنرانی‌تان است . هرچه جمله‌بندی‌ها برای‌تان راحت‌تر باشد , نگرانی کمتری برای ارائه خواهید داشت .

در مقابلِ آینه تمرین فرمائید یا این که چه بسا خوب تر از آن , ‌ از خودتان فیلم بگیرید . به همه‌ی این تمرین‌ها تحت عنوان یک اردوی تمرینی برای مسابقه‌ای بزرگ بنگرید .

راهی مؤثر برای کاهش استرس پیش از سخنرانی , مقابله‌ی حریق با حریق است . ممکن است احساس نمایید که ضربان قلب‌تان بالا رفته و نفس‌تان تنگ شده‌است . چه بسا کار فیزیکی کوتاهی قادر است به شما یاری دهد تا این انرژی عصبی را به اجرایی خوب از سخنرانی‌تان تبدیل نمایید . حرارت ناشی از اندروفین را با درجازدنِ سرعت بالا یا این که تحرک و بالارفتن روی نوک پنجه و پاشنه بسوزانید .

تنفس عمیق , یک کدام از کلیدهای فعال‌ساز‌ی برخورد تمدد اعصاب و روان است . راهی معمولی چهت نیل به آن , بستن چشم‌های‌تان است و این‌که بکوشید ذهن‌تان را ساکت نمایید . برای چهار ضربان قلب , آهسته و عمیق نفس بکشید . برای یک یا این که دو ضربان قلب , نفس‌تان را حبس نمائید و آن گاه برای چهار ضربان قلب به آرامی هوا را خارج بدهید . این کار را 20 توشه انجام دهید یا این که تا‌هنگامیکه خودتان شم فرمایید در حالا آرام‌شدن می باشید .

یکی بزرگ‌ترین چالش‌ها برای افرادی که در گیر اختلال اضطراب خصلتی میباشند این است که واهمه از سخنرانی برای آنان احتمال دارد مادام‌العمر باشد . برای رویا رویی با این اضطرابِ طولانی‌مدت , احتمالا واجب باشد که پیش از طرح ریزی برای سخنرانی علیه گروهی از اشخاص , ابتدا تکنیک‌های غلبه بر اضطراب را به‌کار ببرید .

مکثی نمائید و از خودتان بپرسید : حقیقتا از چه چیزی می‌ترسید؟ احتمال دارد شم نمائید که در شرایطی که ناچار باشید جلوی جمعیتی بلند گردید تا سخن نمائید , احتمال دارد بمیرید . البته حقیقتا به آن بیندیشید : آیا در صورتی ناچار به سخنرانی باشید , حقیقتا می‌میرید؟ احتمال دارد خیر . پس به‌جای این که مغلوب اضطراب باشید

در شرایطی که علی الخصوص مبتلا ترسی عمیق و زیاد درونی می باشید , احتمال دارد تصور آنی توفیق برای‌تان اندکی سخت باشد . گهگاه عالی است که با مراقبه‌ای هدایت‌شده از هفته‌ها و ماه‌ها پیش فراهم گردید و عنصرها حیاتی تصور توفیق را در خویش نهادینه نمائید .

مراقبه‌ی هدایت‌شده نوعی از مراقبه است که شخص به‌طور کلامی در وضعیت سودمندِ تدبیر سوق‌دهی میگردد ; چه با صدای شخصی زنده و چه صدایی ضبط شده .

قبول این حقیقت احتمال دارد حقیقتا مشقت بار باشد ; البته گهگاه سخنرانی عالی پیش نمی‌رود . گهگاه اضطراب بر شما برنده میگردد . ولی چنان‌که پیش‌تر پرسیدیم : آیا این رخداد شمارا کُشت؟ مجدد : می گویید ممکن است خیر . گهگاه احتمالا ناگزیر باشید نتیجه‌ی سخنرانی‌تان را صرف‌نظر از این‌که چقدر عالی یا این که بد پیش رفته است , بپذیرید .

درباره ی مدیر اضطراب سخنرانی , مراقبه ممکن است به‌نوعی تمرکز بر تصور مثبت باشد تا ذهن بتواند نسبت به اضطرابِ کمتر از سخنرانی شرطی شود .

یک کدام از عالی‌ترین جنبه‌های مراقبه‌ی هدایت‌شده این است که هیچ‌گاه بی‌هدف نمیباشد .