سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادعای FBI: هکرهای ایرانی به اطلاعات رای دهندگان دولت دسترسی پیدا

نظر

FBI و وزارت امنیت داخلی گفت: هکرهای ایرانی موجی از ایمیل های تهدیدآمیز را برای هزاران آمریکایی ایجاد کرده و همچنین به اطلاعات رای دهندگان در یک ایالت دسترسی پیدا کرده اند. 

در بیانیه مشترک ، FBI و وزارت امنیت داخلی ، CISA ، تأیید کردند که از بخشی از یک کلیپ ویدیویی برای انتشار اطلاعات نادرست در میان رای دهندگان استفاده شده است.

به گزارش رویترز ، در ویدئویی که توسط هکرهای ایرانی در مورد دسترسی به اطلاعات ثبت نام رای دهندگان منتشر شد ، اطلاعات شخصی رای دهندگان آلاسکا برای مدتی نشان داده شد.

اما مقامات امنیتی آمریکا و مقامات انتخاباتی آلاسکا از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

و مقامات امنیتی آمریکا در بیانیه ای گفتند که هکرهای ایرانی از چندین کشور نظرسنجی کرده اند تا نقاط آسیب پذیر آنها را بیابند. رویترز به نقل از CyberScope Media اعلام کرد که هکرها 10 ایالت را هدف قرار داده اند.

هفته گذشته مقامات امنیتی آمریکا اعلام کردند که هکرهای ایرانی و روسی با هدف دخالت در انتخابات آمریکا اطلاعات نادرستی را درباره انتخابات آمریکا منتشر کرده اند.

به گفته این مقامات ، هکرهای ایرانی پیام های تهدیدآمیزی را به هزاران رای دهنده آمریکایی تحت عنوان گروه راست افراطی برود پسران ارسال کرده اند.

این ایمیل ها همچنین حاوی ویدئویی بود که در آن هکرها نشان دادند که چگونه نقض اطلاعات ثبت نام رای دهندگان می تواند انتخابات آمریکا را مختل کند.

به گفته رویترز ، کارشناسانی که این ویدئو را بررسی کرده اند بر این باورند که این ویدئو چیزی بیش از ترساندن رای دهندگان است و اگر جعلی نباشد.

می تواند نشان دهد که صحت انتخابات آمریکا به خطر افتاده است. در همین حال ، تا روز جمعه مشخص نبود که آیا نفوذی های ایرانی به اطلاعات دسترسی داشته اند یا خیر.

با این حال ، ایران هرگونه نقشی در این عملیات سایبری را انکار کرده است.

علی رضا میریوسوی سخنگوی مأموریت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پی انتشار اخبار هفته گذشته گفت: "ایران علاقه ای به دخالت در انتخابات آمریکا ندارد و هیچ ترجیحی برای نتایج آن ندارد."