سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در داخل Jaeger-LeCoultre ، ساعت ساز ساعت ساز

نظر

در دهه 1800 ، Vallée de Joux در سوئیس یک روز سفر از شهر بزرگ ژنو در بهترین شرایط آب و هوایی بود و با آمدن برف های کوهستان ماهها در انزوا بود. کشاورزان بیکار در زمستان به ساعت سازی روی آوردند - مهارتی که از مرز فرانسه عبور کرده است - و با کم شدن نور از طریق پنجره های بزرگ رو به جنوب چرخ دنده های کوچک را برش و سنگ زنی می کنند و یک یا دو ساعت را تا بهار تکمیل می کنند.

به زودی این دره شهرت تولید بهترین ساعتهای جهان را داشت و هر بهار را برای فروش در ژنو پایین می آورد. آنتوان لکولتر ، یکی از کسانی که در دره زمستان زمستان می گذرد ، در سال 1833 یک زون ساعت سازی را در خارج از خانه مزرعه خود آویزان کرد. امروزه آن خانه کشاورزی هنوز هم پابرجا است و با بال های مدرن و ضمائم یک نیروگاه ساعت سازی احاطه شده است: Jaeger-LeCoultre.

مزون مستقر در لو سنتیر ، طبق روح بنیانگذار خود ، جدیدترین ابزارهای ساعت سازی را ابداع و ابداع کرده است که نتیجه آن ترکیبی از صنایع دستی و اتوماسیون است. LeCoultre خود یکی از اولین ساعتهایی را که می توان بدون کلید پیچید و همچنین وسیله ای برای اندازه گیری میکرون (پیشرفت بزرگ در صنعت) در دهه 1800 اختراع کرد. در طول قرن 20 ، اعتبار و قدرت JLC رشد کرد. آنها بیش از 1200 کالیبر مختلف و بیش از 400 اختراع ثبت شده تولید کردند. فراتر از ایجاد حرکات برای ساعتهای خود ، Jaeger-LeCoultre همچنین حرکاتی را برای برخی از مارک های معتبر سوئیس ایجاد کرد ، مانند کالیبر 920 که توسط یک پیروز کمتر از Patek Philippe ، Vacheron Constantin و Audemars Piguet استفاده نمی شود. و در دهه 1980 و 90 ، JLC جنبش های مختلفی را به شرکت بین المللی دیده بان شافهاوزن نیز اعطا کرد.

بنابراین ، نگاهی اجمالی به دیوارهای داستانی ساختمانی Jaeger-LeCoultre ، از برخی جهات ، جستجوی قلب معنوی ساعت سازی سوئیس است. اگر کلمات "Swiss Made" روی صفحه ساعت ممتاز باشد ، نام "Jaeger-LeCoultre" همان احترام در صنعت را دارد ، در بالای هرم ، ساعت ساز ساعت ساز.

ساعتهای Jaeger-LeCoultre طیف ساعتهای با دوام ابزار را شامل می شود ، از سری Master Compressor - که شامل یک ساعت غواصی 1000 متری است - تا اوج ساعت سازی بالا ، سری Duomètre ، که دو پیشرانه آن به طور مستقل زمان سنجی و عوارض را ایجاد می کنند. تمام این ساعت ها در همان کارخانه ساخته شده اند که کمی بیش از 500 کارگر در آن نگهداری می شوند - بعضی از آنها با استفاده از اتوماتیک تر و برخی دیگر توسط ساعت سازانی ماهر دیده می شوند که همه از طریق دستی از بشقاب اصلی تا بلور عبور می کنند. در سیستمی به قدمت خود تولید ، ساعت سازان طی سالها آموزش و مربیگری به بالاترین سطح مهارت ، از شاگرد تا استاد ، می رسند.

ساخت یک فضای سفید تمیز و درخشان است که با پنجره های بزرگی که نور منعکس کننده برف در آن می ریزد ، روشن می شود. محیط ترکیبی از دستگاه های برش لیزر با تکنولوژی پیشرفته و قدیمی در کنار ابزار دستی چوبی است. این یک مکان ساکت و پرتحرک است ، جایی که صدای ابزار تنها صدای بالاتر از صدای سفید دمنده های اتاق تمیز ، هواکش ها و ماشین آلات رباتیک است.

در یک بخش تولیدی ، دپارتمانی وجود دارد که شبیه آزمایشگاه است و با دستگاه های چرخشی و کارگران روکش سفید تشکیل شده است. این کنترل کیفیت است ، جایی که ساعت های غواصی ، کرونوگراف ها و حتی ساعت های لباس برای آزمایش 1000 ساعت - تقریباً شش هفته - تحت آزمایش دقیق قرار می گیرند تا اینکه به اندازه کافی خوب باشند که از Le Sentier خارج شوند. این پروتکل به اصطلاح "کنترل 1000 ساعت" ، که در صنعت ساعت سوئیس برابر نیست ، جایی است که ساعتهای تمام شده در موقعیت ها و دمای مختلف آزمایش می شوند تا از قابلیت اطمینان و صحت آنها اطمینان حاصل شود. این محفظه ای از وحشت های وحشتناک است ، با دستگاه های شیطانی که ساعت ها را می چرخانند ، ساعت ها را منجمد می کنند و آنها را در معرض فشار زیاد قرار می دهند ، همه به این معنی است که آنها بر مچ صاحبانشان زنده می مانند.

جدیدترین بال ساخت شامل کارگاه Métiers d’Arts ، یک فضای روشن و استریل است که در آن نه ساعت سازها بلکه هنرمندان کارهای خود را با آرامش هرمتی انجام می دهند. یک زن در حال نقاشی یک دست Reverso با شباهت تاریخی یک شاهزاده مغول است. در نزدیکی ، دیگری قرار دادن سنگهای قیمتی جداگانه را در یک لبه قرار داده است. بیشتر این کارها سفارشی است ، ایجاد سفارشی برای مشتریانی که پاشنه پا دارند و می خواهند برای یک شاهکار منحصر به فرد شش رقم بپردازند.

یک اتاق بزرگ و روشن در ساخت به یک جاگر-لکولتر افسانه ای اختصاص داده شده است که ساعت نیست. اینجا مکانی است که ساعت های Atmos ساخته و سرویس می شوند. کابینت های چوبی عرض کارگاه را پوشانده اند و هرکدام ده ها ساعت از هر دوره و سبک را در خود جای داده اند ، از Art Deco گرفته تا Jet Age تا یک نسخه چرمی هرمس. Atmos در دهه 1920 توسط یک مهندس سوئیسی اختراع شد. JLC این اختراعات را چند سال بعد خریداری کرد و از آن زمان در حال ساخت آنها است.